Eddig csak a Ford borzolta a kedélyeket azzal, hogy a Focus RS-t huligán-üzemmóddal kínálja, de most a Mercedes is hasonlóra készül. A jövő januárra várható új E63 AMG-ben is lesz egy olyan kapcsoló, amellyel minden nyomatékot a hátsó kerékre lehet küldeni.
A Mercedesnek ugyanazért van szüksége erre, mint a Fordnak: az E63 AMG következő generációja már csak állandó összkerék-hajtással készül, ami biztonságosabb, mint a hátsókerék-hajtás, de nem igazán kedvez azoknak, akik erőből szeretnék keresztbe csúsztatni az autót. Mindezt Tobias Moers, az AMG elnöke árulta el, és az autó egyéb tulajdonságaira is tett néhány sokat mondó utalást. „Három egész valahány alatt gyorsul majd százra... és egyszerre lesz 600 lóerőn innen és túl.” - mondta, ez utóbbi mondatával arra utalva, hogy ismét két változat készül, ahogy korábban, és az erősebb S kivitel teljesítménye 600 lóerő felett lesz.
Nyilván ez az, ami miatt szükség lesz az összkerék-hajtásra is: az E osztály sportváltozata várhatóan az AMG GT-ből már ismert négyliteres V8-as turbómotor még erősebb változatait kapja meg. Ennek a karaktere valószínűleg olyan, hogy a teljes teljesítményét a két hátsó kerékre engedni felelőtlenség lenne a Mercedes részéről., hisz ők is jobban kedvelik a fizető ügyfeleket, mint a halottakat.
Nem véletlen, hogy Moers ilyen nyíltan beszélhet az E osztály AMG változatáról, hisz az várhatóan már 2017 első napjaiban, a Detroit Motor Show-n bemutatkozik.