Kínai villanyautókat kínálhat a VW
A JAC nem igazán nagypályás játékosa a kínai autóiparnak. Eladási számokban csak a kilencedik, viszont ez a cég adja el a legtöbb elektromos személyautót, és a Volkswagent bevallottan ez vonzotta.
Úgy tudjuk, a két cég egy új márka létrehozását is tervezi, amely – legalábbis eleinte biztosan – a kínai cég elektromos platformjára építene olcsó elektromos autókat. Ez egyrészt jól mutathat a statisztikákban – több villanyautó szerepelne a VW neve mellett – másrészt lehetőség a Volkswagennek, hogy olyan környezetben teszteljen egyes műszaki megoldásokat, ahol azok nincsenek túlságosan szem előtt. Ez pedig jelentősen meggyorsíthatja a németek villanyautó-fejlesztési programját.
A JAC jelenleg két elektromos modellt is kínál. Az IEV5 kisméretű szedán, 67 lóerős villanymotorral és 23 kWh-s akkumulátorral, ami állítólag mintegy 200 kilométer megtételéhez elegendő egy teljes töltéssel. Az IEV6S valamivel nagyobb, ötajtós crossover-féleség, ebbe 114 lóerős villanymotor és 33kWh-s akkumulátor kerül, a hatótávja pedig 250 km a gyári adatok szerint. Ám az igazán vonzó ezekben a járművekben az áruk: az IEV5 durván 3,7 millió forintnak megfelelő jüanba kerül, míg az IEV6S-ért nem egész 5 millió forintnak megfelelő összeget kérnek, ami villanyautó-viszonylatban mindenképp kedvezőnek mondható.
A VW persze saját, MEB jelzésű villanyautó-padlólemezére épülő autóit is gyártja és forgalmazza majd Kínában, de ezekkel nemigen készülnek el 2019 előtt.