A jövő évi rali-világbajnokság mezőnye zsúfoltabbnak ígérkezik, mint valaha: az új szabályokban mindenki a Volkswagen legyőzésének lehetőségét látja. És most az is kiderült, hogy a Ford sem adta fel a küzdelmet.
Erre utal legalábbis, hogy a szélesebb, erősebb és könnyebb Fiesta WRC tesztelése már zajlik, igaz, még a fotósok dolgát megnehezíteni hivatott álcázófóliában futnak a prototípusok. Az M-Sport visszafogott gyári támogatással az idén még nem tudott győzni , de néhány dobogós helyezésre azért futotta a gyári Volkswagen, Hyundai és Citroën versenygépek mögött, ami azt jelzi, hogy nincsenek végzetesen lemaradva az éllovasokkal szemben. Az új szabályrendszerrel pedig mindenki tiszta lapot nyithat, hisz az új autók szélesebbek lehetnek, az 1,6 literes motorok teljesítménye is elérheti a 380 lóerőt, és a hajtásláncra vonatkozó szabályok is többet engednek meg.
Most kiderülhet, hogy az M-Sport sok éves tapasztalata kiegyenlítheti-e a szűkösebb költségvetést, bár komoly versenytársakból nem lesz hiány. A következő szezonban a VW és a Hyundai mellett teljes szezont fut gyári csapattal és az új C3-assal a Citroën és érkezik a Toyota is, így az új Fiestának sem lesz feltétlen könnyebb dolga, viszont ezúttal minden autó új lesz, ami talán kiegyenlítettebb versenyt hoz.