Nehéz eldönteni, hogy az ötlet hiányát leplezik így, vagy tényleg hisznek az egyszerűség erejében, mindenesetre az első tisztán elektromos, szériagyártású Audi aszfalt-terepjárót E-tron néven tervezik bemutatni. Így, mindenféle más jelzés nélkül.
Az ötlet egy kicsit ellentmondásos, hiszen másodlagos jelzőként már viselték, és fogják is viselni ezt a nevet egyes Audi tanulmányautók és szériamodellek. Az Audi E-tron így, magában azonban az első olyan típust jelzi majd, amely csak elektromos hajtással lesz kapható. A szériamodell várhatóan a tavalyi E-tron Quattro tanulmányra emlékeztet majd, amely egy jó nagy SUV, már a márka aktuális, élesebb-szögletesebb stílusában.
„Mivel szerepét tekintve ugyanolyan fontos mérföldkő lesz, mint az első Quattro, amelynek nem volt más neve, indokoltnak érezzük, hogy az első tisztán elektromos modellünk is csak az E-tron nevet viselje.” - mondta Rupert Stadler, az Audi vezérigazgatója. Azt mondja, emellett lesz A6 E-tron, A7 E-tron és A8 E-tron is, de ezekben a modellekben a villanyhajtás csak egy lesz a választható opciók közül.
Az E-tron SUV gyártását 2018-ban szeretné megindítani az Audi, és egyelőre csak annyit tudni, hogy a hatótávval túl szeretnék lépni az 500 kilométert, hogy a típus szinte minden nagyobb piacon életképes alternatívája lehssen egy hasonló benzines- vagy dízelmotoros modellnek, akár első autóként is, legalábbis a vásárlók nagy része számára.