Valószínűleg a Mercedesnél is tudják, hogy a halott vásárló nem jó vásárló, de a számháború kötelez: ha versenyben akartak maradni a BMW-vel, az E63 AMG nem adhatja alább hatszáz lóerőnél.
Nem is adja: bár itt már a kisebb, Kínára optimalizált, azaz négyliteres V8-as turbómotort alkalmazzák, ebből az eddigi legerősebb változat itt bukkan fel. Rögtön két kivitel készül ugyanis az E63-asból: a gyengébbikbe is 571 lovas motort építenek 750 Nm csúcsnyomatékkal, és 3,5 másodperces gyorsulási idővel százra. Ám aki nem elégszik meg kevesebbel a legerősebbnél, az kérheti az S változatot. Ez 612 lóerős és 850 Nm maximális nyomatékú motort kap, amely a nagydarab taxi-bódét 3,3 másodperc alatt gyorsítja százra, és az AMG Driver's csomaggal akár 300 km/h-val is száguldhat.
Ahhoz persze már nem feltétlen elegendő egy jobb futómű és nagyobb fékek, hogy ilyen bődületes erő egy ilyen kis turbómotorból uralható maradjon egy átlagsofőr számára. Nyilván nem véletlen, hogy nincs és nem is lesz kéziváltós kivitel: a kilenc fokozatú többkuplungos (MCT) váltó jár hozzá, ami ugyan fülekkel is kapcsolható, de nyilván megakadályoz minden meggondolatlanságot, ami árthatna a komplikált technikának. Emellett alapból jár az összkerék-hajtás, amelyhez ugyan kínálnak Drift üzemmódot, amivel ugyanúgy le lehet égetni a gumiról a mintázatot, mint a korábbi, hátsókerék-hajtású E63-asokkal, de ezt mégis csak akkor tudja az autó, ha előtte rendesen átállítottuk, azaz impulzus-driftelés, vagy véletlen erőcsúsztatás itt nincs.
Van állítólag egy Race üzemmód is, ahol az ESP nem működik, és a váltóautomatika sem szól bele igazán, hogy mit művelünk, de nem egyértelmű, hogy ilyenkor mennyire marad kezelhető ez a vadállat. Az az érzésünk, gyakrabban veszik majd igénybe a tulajdonosok a Comfort programot, ahol csak négy henger működik a nyolcból, a váltó 3250-es fordulaton felkapcsol, és úgy általában, kulturált átlagautóként használható az E63 AMG.
A Mercedes E63 AMG jövő márciustól lesz kapható Európában, azaz biztosan megelőzik vele a következő M5-ös BMW-t, amelyet legkorábban 2017 második felére várhatunk, és amely valószínűleg szintén 600 lóerő feletti teljesítményt kínál majd ugyanebben a méretosztályban.