Megmutatták az új terep-Minit
Az új Countryman a márkajelzés ellenére már nem igazán mini: bő húsz centivel hosszabb lett, azaz eléri a 4,3 métert, emellett három centivel szélesebb is az elődjénél. Így már inkább a kompakt ötajtósokkal versenghet, mint a kisautókkal.
A méretváltozás várható volt, hisz a Mini harmadik generációs modelljei az UKL platformra épülnek, amelyekre az alap-Mininél kisebb autót nemigen lehet tervezni, nagyobbat viszont könnyedén, hisz úgy optimalizálták, hogy a fronthajtású BMW-k alapjának is alkalmasak legyenek. Ez azonban csak jót tehet a Mininek, hisz a paletta sokkal nagyobb mérettartományt fedhet le: a 7,5 centivel hosszabb tengelytáv egyértelműen tágasabb belsőt, azon belül is bőséges hátsó lábteret jelent. A 450 literes csomagtér-méret is tisztességes, bár itt akad egy kis trükk: a hátsó üléssor 13 centis úton tologatható előre-hátra, és a csomagtér mérete nyilván az ülések legelső végpontba tolásával érhető el. Ám az elődmodell 350 literéhez képest mindenképp hatalmas az előrelépés.
Műszaki szempontból nincsenek nagy meglepetések: a szabvány BMW-Mini hajtásokat kapja a típus. A Cooper Countryman változatba 1,5 literes, háromhengeres, 136 lóerős turbómotort építenek, a Cooper S Countryman pedig a kétliteres négyhengeres 192 lóerős változatát kapja meg. Ezen felül két változatot kínálnak kétliteres, négyhengeres dízelmotorral, a Cooper D-t 150, a Cooper SD-t 190 lóerővel. Ezeken felül érkezik egy hibrid változat is, 224 lóerős összteljesítménnyel, és a beépített 7,6 kWh-s Li-ion akkumulátornak köszönhetően legfeljebb 125 km/h-s sebességig tisztán elektromos üzemben is használható – az akku kapacitása ilyenkor legfeljebb 40 kilométerre elegendő. Cserébe viszont ez a változat csupán 35 literes benzintankot kap.
Az új Countryman formája természetesen félreismerhetetlenül Mini, de úgy néz ki, a tervezők azért feszegetik a dogmatika határait. A fényszórók például alaposan elszögletesedtek, és a hűtőrács formáját is megkomplikálták egy kicsit a hagyományos Mini-kaptafához képest. Azt nem mondanánk, hogy testidegen lenne az új Countryman a márkán belül, de ahogy sejthető is volt, az eredeti sablonok így, három generáció után valamiféle frissítésre szorulnak, hogy a közönség fejében ne az unalmas kifejezés váltsa a jópofát, ha a Miniről esik szó.
A méret növekedése persze magasabb árat is jelent, az új Countryman alapára Nagy-Britanniában 22 465 font lesz, azaz bő 7,7 millió forint, amivel drágább lesz az Audi Q2-esnél, de olcsóbb a Q3-asnál, ha a hasonló méretű konkurenciát nézzük. A gyáriak szerint azonban az alapfelszereltség is meglehetősen gazdag lesz. A forgalmazás Európában jövő februárban indul.