A Hyundai régóta kínálja a hatalmas, fronthajtású modellt piactól függően Azera vagy Grandeur néven. Egykor Európában is kapható volt, erről az új modellről egyelőre nem tudni, hogy eljut-e hozzánk. Dél-Koreában viszont most mutatkozik be, és a képek alapján a márka legvonzóbb autói közé tartozik.
A Genesis márka bevezetésével a Hyundai elvesztette hátsókerék-hajtású luxusmodelljeit, de arról láthatóan nem mondtak le, hogy a H betűs logóval is kínáljanak egy igazán nagy szedánt. Ez első hallásra nem tűnik igazán jó döntésnek, hisz az efféle, alacsonyabb presztízsű nagy négyajtósok piaca zsugorodik a leggyorsabban, és már nem csak Európában. Észak-Amerikában is látványosan csökken az érdeklődés irántuk, ahogy nagyobb és nagyobb teret nyernek az SUV-k és crossoverek. Ám valószínű, hogy a koreai márka már csak a presztízs kedvéért is folytatja az Azera/Grandeur sorozatot, méghozzá nem is akárhogy.
A klasszikus arányú karosszériát lendületes ívek szabadítják meg a méreteiből adódó minden nehézkességétől. A tetővonal egyértelműen kupé-jellegű, így könnyű ötajtósnak nézni a Hyundai új csúcsmodelljét, pedig a karosszéria négyajtós. Részleteiben ugyan nem maradéktalanul eredeti a formaterv – a hátsó lámpákba és a lökhárítóba belelógó hűtőrácsba könnyű belelátni az Audi hasonló megoldását – de már nehéz lenne rásütni, hogy klón volna. A belső tér is kifejezetten igényes hatást kelt a képeken, bár akad egy furcsasága is: ahogy a műszerfal jobb oldalából kinő az érintőképernyő kerete, az már túlzás. Itt is látni egyébként az Auditól kölcsönvett formai megoldásokat, de a hasonlóság itt sem indokolná, hogy klónt kiáltsunk.
Egyelőre nem tudjuk, hogy milyen motorok és váltók kerülnek az autóba, de a korábbi generációkból kiindulva valószínű, hogy nagy benzines négy- és hathengeres szívómotorokat, esetlen erős négyhengeres turbómotort kap majd, kizárólag automata váltóval.