A Hyundai régóta kínálja a hatalmas, fronthajtású modellt piactól függően Azera vagy Grandeur néven. Egykor Európában is kapható volt, erről az új modellről egyelőre nem tudni, hogy eljut-e hozzánk. Dél-Koreában viszont most mutatkozik be, és a képek alapján a márka legvonzóbb autói közé tartozik.
![](https://kep.index.hu/1/0/1391/13913/139132/13913234_41d13b64850e0fe649b33993cacbff1e_wm.jpg)
A Genesis márka bevezetésével a Hyundai elvesztette hátsókerék-hajtású luxusmodelljeit, de arról láthatóan nem mondtak le, hogy a H betűs logóval is kínáljanak egy igazán nagy szedánt. Ez első hallásra nem tűnik igazán jó döntésnek, hisz az efféle, alacsonyabb presztízsű nagy négyajtósok piaca zsugorodik a leggyorsabban, és már nem csak Európában. Észak-Amerikában is látványosan csökken az érdeklődés irántuk, ahogy nagyobb és nagyobb teret nyernek az SUV-k és crossoverek. Ám valószínű, hogy a koreai márka már csak a presztízs kedvéért is folytatja az Azera/Grandeur sorozatot, méghozzá nem is akárhogy.
![](https://kep.index.hu/1/0/1391/13913/139132/13913246_ccce6e44958a99e3765907e239cf08ad_wm.jpg)
A klasszikus arányú karosszériát lendületes ívek szabadítják meg a méreteiből adódó minden nehézkességétől. A tetővonal egyértelműen kupé-jellegű, így könnyű ötajtósnak nézni a Hyundai új csúcsmodelljét, pedig a karosszéria négyajtós. Részleteiben ugyan nem maradéktalanul eredeti a formaterv – a hátsó lámpákba és a lökhárítóba belelógó hűtőrácsba könnyű belelátni az Audi hasonló megoldását – de már nehéz lenne rásütni, hogy klón volna. A belső tér is kifejezetten igényes hatást kelt a képeken, bár akad egy furcsasága is: ahogy a műszerfal jobb oldalából kinő az érintőképernyő kerete, az már túlzás. Itt is látni egyébként az Auditól kölcsönvett formai megoldásokat, de a hasonlóság itt sem indokolná, hogy klónt kiáltsunk.
![](https://kep.index.hu/1/0/1391/13913/139132/13913256_8af779bf9523a719e3cecae89337ed01_wm.jpg)
Egyelőre nem tudjuk, hogy milyen motorok és váltók kerülnek az autóba, de a korábbi generációkból kiindulva valószínű, hogy nagy benzines négy- és hathengeres szívómotorokat, esetlen erős négyhengeres turbómotort kap majd, kizárólag automata váltóval.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=0thA4uchz4z8jgoCRrjw6uUUnKQFaphXhF49ybHqN0r.B7/stparam=uafodmjgku/fastid=gvsizggmkyvgllaijwbcnbspdnle/nc=0)