Jól néz ki az új terep-Alfa
Abban mondjuk nem is kételkedtünk, hogy az Alfa Romeo formatervezői nem felejtették el a szakmájukat a Giulia megtervezése óta, és a Stelvio tényleg rendben van vizuálisan. Egyébként lényegében a Giuliát kapjuk meg más csomagolásban, de ez nem baj, hisz alapból a hátsó kerék hajt, a műszaki tartalom pedig kellőképp korszerű, legalábbis az adatok alapján.
Láttunk már formatervező stúdiókat látványosan elvérezni a hobbiterepjáró-tervezés feladatán, hisz a jócskán megemelt karosszéria könnyen válik aránytalanná, de az Alfa tervezői, bár efféle autót eddig legfeljebb tanulmányautóként rajzoltak, parádésan oldották meg a feladatot. Az az ember érzése az autó képeit nézve, hogy ez csak egy ötajtós Giulia-változat, amely kicsivel magasabbra került, de a nagy kerekek az ügyesen megtört oldalfelületek miatt egész könnyed az összkép, SUV-mércével mindenképp. Egyébként a korábban már bevált formai elemekkel találkozunk itt is, így a Stelvio nagyszerűen illeszkedik a márka többi modellje közé.
A Stelvio is a Giuliához kifejlesztett Giorgio padlólemezre épül, így a főegységek zöme onnan már ismerős lehet. Mivel a típust Los Angelesben mutatták be, egyelőre két benzines változatról tudunk. Ezek közül a kisebb is a kétliteres turbómotor 280 lóerős változatát kapja, az erősebb pedig a csúcsmodell, a Quadrofoglio kivitel 510 lóerős, 2,9 literes V6-os turbómotorral. Az előbbi végsebessége is 231 km/h, az utóbbié pedig 284 km/h, és a csúcsmodell emellett négy másodperc alatt érheti el a százas tempót. Mindezt úgy, hogy mind a két változat nyolcfokozatú automata váltóval és összkerék-hajtással érkezik, azaz valószínű, hogy a hajtásláncban azért bent marad néhány lóerő. Az európai modellek várhatóan szerényebb hajtásláncokkal is elérhetők lesznek, többek közt az új, 2,2 literes turbódízel motor különféle változataival is.
Ahogy a bemutató helyszíne alapján már sejthető, a Stelvio, amelyet a Giuliával egy üzemben, Olaszországban gyártanak, a márka amerikai offenzívájának egyik alapköve lesz. Odaát a jövő év közepén kezdik forgalmazni, az európai piaci bevezetés időpontját azonban még nem ismerjük.