A Mazda a CX-5-össel két olyan újdonságot vezetett be anno 2012-ben, amelyek rakétapályára állították a Mazda jövőjét. Abban a modellben öltött végre szériaautóban is testet a bármi mással összetéveszthetetlen Kodo-design, illetve ott jelent meg az első generációs Skyactiv-motorsorozat. Az az elnagyolt CX-5 azonban a mából nézve bátortalan kísérletnek tűnik, a később jövő modellek teljesen elhomályosították a négy éve még merésznek hitt formatervet. Ám a Kodo és a Skyactiv irányzat külön-külön is sikereket könyvelhetett el, tehát a magot jól vetették el.
A teljesen új CX-5-öst egy részben kilencórás jetlaggel küzdő európai, nagyobbrészt pedig amerikai és szintén jó pár órás időeltolódástól szenvedő kínai és japán újságírótömegnek mutatta be a Mazda a Los Angeles Auto Show előestéjén. A kocsi a már ismert, sarkos, de ugyanakkor organikus Kodo-formaterv legmagasabb szinten űzött példánya, nem véletlen talán, hogy Maeda Ikuo, a Mazda formatervezési igazgatója, egyben az új irányzat kitalálója úgy fogalmazott - "nem túlzás azt állítani, hogy autóinkban a formaterv már-már a művészet szintjét súrolja".
Ha Maeda apja lennék, itt adnék neki egy koppanós kokit, mert ilyen pofátlan önbizalommal még a Pininfarinánál, sőt, a Bertonénél sem mert még nyilatkozni senki Marcello Gandinin innen és Gioregetto Giugiarón túl, de ha túllépek a konzervatív felháborodásomon, azt kell mondanom, valahol igaza van Maedának - a Mazdák tényleg valami egész különlegeset kezdenek képviselni a mai autók formavilágában. Más kérdés, hogy lassanként annyira letisztul a Kodo-stílus, hogy képtelen leszek megkülönböztetni a CX-3-ast, CX-5-öst és talán az elkövetkező CX-7-est és CX-9-est is egymástól...
Őrületes bulit csaptak a kocsi bemutatása körül, bár ez még messze van a vezethető szériapéldánytól. Annyit már most tudni lehet róla, hogy lesz benne 2,0 és 2,5 literes, benzines Skyactiv-motor, illetve 2,2-es Skyactiv-dízel, s a Mazdák közül először aktív nyomatékvektorozós, összkerekes hajtáslánca lesz, mutatva, hogy bár a hibrid és elektromos hajtáson még nem tartja rajta a szemét, a Mazda azért ott van a modern technikák alkalmazói között. Szintén újdonság a head-up display és a motorosan, mindenféle távirányitással nyitható-csukható csomagtérajtó is.
Szintén szakítást jelent a korábbi hozzáállással, hogy miközben korábban minden sajtótájékoztatón elhangzott, hogy a Mazda semmiképpen nem vágyik presztízsmárkás babérokra, az új CX-5-ösnél csak úgy repkedett a sok "presztízs"-kiszólás a részletek méltatásánál. Mik is ezek? Például az eddig sok helyen fel-felbukkanó, kőkemény műanyagstílussal szakító (bocsánat Mazda 6) sok-sok puha burkolat a beltérben - állítólag mindenütt oly sok ilyen kellemes anyagot használnak majd, hogy szinte képtelenség lesz kemény plasztikhoz érni a vezetőülésből. A másik prémiumfogás a vastag varrás, amely a szereplők elmondása szerint mikrométeres precizitással készül majd - ha ez számít valakinek, hát élvezze. Ezek mellett a kocsi állítólag fenemód csendes is lesz - ezt az újságírótestek által halálra nyomorgatott, pódiumi példányon azonban nehéz lett volna ellenőrizni.
Mindenesetre a CX-5 csinos jószág, nézzék csak a képeket - ez a lehetőség annyira friss, hogy a konkrét leleplezés magyar idő szerint hajnali 4.34 perckor történt. Lehet megtenni a téteket, riennövaplű!