Új Minivel készül a BMW a Dakarra
Az alapok persze nem sokat változtak: a versenygép ezúttal is csak a karosszéria formájában emlékeztet az utcai Countrymanre, a burkolat alatt színtiszta versenytechnika lapul.
Ahogy korábban, most is hathengeres, három literes BMW turbódízel motor kerül a versenyautóba, amely 340 lóerős, a csúcsnyomatéka úgy 800 Nm, és a gyáriak szerint ezúttal kevesebbet is fogyaszt, mint korábban, és többet tart meg a teljesítményéből nagy tengerszint feletti magasság mellett, a motorvezérlés új programozásának köszönhetően. A motorhoz hatfokozatú Sadev versenyváltó, AP kuplung és szintén verseny-körülményekhez tervezett összkerék-hajtás kapcsolódik. Ez utóbbiban külön hűtőket alkalmaznak az első és hátsó differenciál-olaj túlhevülésének megakadályozására.
A futómű sem hasonlít igazán az utcai autóéhoz: a Reiger Racing alkatrészeiből épített felfüggesztés számos paraméterében állítható lengéscsillapítókat tartalmaz, és mind a négy kerénknek 25 centi rugóutat biztosít. Az autó lassításáról hatdugattyús fékek gondoskodnak, belső hűtésű, 320 mm átmérőjű acéltárcsákkal kombinálva.
A cél nyilvánvalóan a 2012 és 2015 közötti győzelmi széria folytatása lenne, amelyet az idén a Peugeot szakított meg, ám az az érzésünk, ehhez a franciáknak is lesz még szava.