A BMW annak idején jó érzékkel nyúlt a Rover márka felélesztéséhez, de tizenöt év után ebből már semmi nem látszik. A kínai Rover-utánzat, a Roewe ma már afféle sablon-autó, amelyre történetesen a vörös-fekete címert ragasztották fel.
Az i6 egyébként nem egészen új konstrukció, a tetővonal legalábbis kísértetiesen emlékeztet a 2008 óta gyártott Roewe 550-esére, de új az orr-rész, ami – nyilván véletlenül – erős Volkswagenes jelleget mutat, és az autó hátsója, amely inkább Audis karakterű. Persze egy olyan piacon, ahol a két német autómárka típusai a legnépszerűbbek közé tartoznak, nem csoda, hogy mindenki az ő modelljeiket nézegeti tervezés közben.
Papíron a Roewe i6 meglehetősen korszerű motorválasztékkal érkezik: az alapmodellbe 125 lóerős, ezres, háromhengeres, benzines turbómotort építenek, ezen felül kínálják még 1,5 literes, 165 lovas négyhengeres turbómotorral, és lesz hibrid kivitel is, amelybe az egyliteres motor mellé 82 lóerős villanymotor kerül. Nem tudjuk pontosan, hogy ezek a motorok honnan származnak, de nem kizárt, hogy a Roewe tulajdonosának, a Shanghai Automotive-nak valamelyik nagy partnerétől. Több ilyen is van, hisz ez a cég gyárt autókat a Volkswagen és a General Motors számára is.
Nem igazán valószínű, hogy a Roewe márkával megpróbálkoznának a kínaiak Európában, de a brit Autocar úgy véli, készülhet az i6 alapjaira egy újabb MG típus, amely a jelenlegi MG 6 helyét veheti át a kínálatban.