A napokban zajlik Guangzhou Auto Show Kínában, ahol végre hivatalosan is bemutatják a kifejezetten kínai piacra készített, négyajtós 1-es BMW-t. Hiába az ötajtós praktikuma, Kínában még mindig jobban szeretik ezt a klasszikus felépítést.
A Brilliance-BMW szedán 1-esét háromféle teljesítménnyel lehet majd megvásárolni. A 118i alapmodell egy másfél literes, 136 lóerős benzinmotort takar, a 120i Luxury egy kétliteres, turbós benzinest 192 lóerővel, a 125i Sport pedig szintén kétliteres, turbós motort kap, de 231 lóerővel. A kínai 1-es az UKL2-re, azaz a BMW elsőkerék-meghajtású platformjára épül. A négyajtós 4,45 méter hosszú, 1,8 méter széles és 1,44 méter magas. A tengelytávolsága 2,67 méter. Ismerve a kínai igényeket, nem lepődnénk meg azon sem, ha még ebből is készítenének nyújtott-tengelytávú változatot.
Bár a SUV-láz tombol Kínában, a prémium szedánokra, köztük a kisebbekre is bőven van kereslet. Az Audi már bemutatta a helyi gyártású A3 Limousine-ját, illetve a Mercedes is a CLA kínai előállításán dolgozik.
Forrás:Carnewschina