Bár a Seat szerepe a Volkswagen csoporton belül sem egészen egyértelmű, úgy tűnik, a sportosságot, mint a márka karakteralkotó jellegzetességét, egyelőre nem engedték el. A Leonból jelenleg is létezik sportváltozat, 290 lóerővel, de a brit Autocar szerint a spanyolok most még ennek is fölé lőnének.
A technika végül is adott: a padlólemez alkalmas rá, hogy összkerék-hajtást építsenek bele – az Audi A3-asból épült ilyen, azonos műszaki alapokra – és a kétliteres TSI motorban is bőséggel van még tartalék. A cél állítólag a Focus RS, házon belül pedig a Golf R utolérése lehet. Egy ilyen erős utcai kompakt persze a gyártó számára sem feltétlen olcsó – általában vesztenek a gyártáson autónként néhány ezer eurót – viszont a piac egyik leggyorsabb kompakt modellje nagyszerű reklám lehet a sorozat gyengébb tagjainak, és a Seatnál nyilván erre építenének.
A Seat egyébként nincs túl nehéz helyzetben, hisz nagyrészt a VW csoport kész szabvány-alkatrészeiből építkezhetnek, így elsősorban a futómű és a fékrendszer hangolását kell a konkrét autóhoz igazítani, illetve egy kellőképp látványos aerodinamikai csomagot kell kidolgozniuk, minden mást átvehetnek a VW és az Audi gyors kompaktjaiból. Emellett többek közt hozzáférnek az Audi új i-Cockpit megoldásához is, amely teljesen digitális műszerfali megjelenítést tesz lehetővé.
Az új Leon változat csak az egyike lehet a spanyol márka jövő évi újdonságainak, hisz 2017-re várható a következő, a jelenleginél hagyományosabb arányú új Seat Ibiza is, amely a következő öt-hat évre meghatározhatja a márka piaci szereplését.