Bár hosszú ideig egyáltalán nem volt sportprogramja a General Motorsnak Európában, rövid időn belül ez a második gyári verseny-Astra. Elsőként a TCR túrakocsik közt indították a típust, most pedig a brit túrakocsi-bajnokságban, a BTCC-ben bukkan fel, persze Vauxhall márkanév alatt.
A BTCC szabályrendszere jelentősebb módosításokat enged, és ez meg is látszik az új gépen. Arasznyi sárvédő-szélesítések, széles kötények, valamint hatalmas hátsó szárny és első légterelő került az autóra, amelyet kétliteres turbómotor hajt. Ennek a teljesítményét egyelőre nem közölték, de annyi biztos, hogy bőven 300 lóerő felett lesz.
A konkurenciát ismerve aligha lesz sétagalopp a BTCC szereplés az Astra számára, hisz ugyanebben a szériában indul a Honda Civic, a Toyota Avensis, a Ford Focus, a Chevrolet Cruze, a VW CC, az Audi S3, a Mercedes A osztály, a BMW 1-es, az MG6, a Subaru Levorg és a Proton Persona hasonló mértékben módosított versenyváltozata is. Az idei szezonban is akadt több típus, amely eséllyel indult a futamgyőzelmekért, és jövőre is öldöklő küzdelemre lehet számítani.
A GM európai részlege hosszú évekig távol maradt a versenysporttól: a BTCC-ben 2009 óta nem indultak gyári autókkal, Európában pedig még régebben, 2004-ben hagyott fel a versenyzéssel az Opel, és csak az idén bukkantak fel az Astrák ismét a TCR futamokon.