Öldöklő küzdelem folyik az Audi és a Porsche között?

2016.11.29. 11:46

A VW-nél évtizedekig a vállalati kultúra része volt a belső verseny a márkák között, de úgy hallani, a jelenség kezd kicsúszni a vezetés irányítása alól. Korábban belefért a párhuzamos fejlesztések luxusa, de most, hogy a Volkswagen épp elveszíti a dízelbotrányban pénzügyi tartalékának nagy részét, ilyesmiről egyre kevésbé lehet szó.

porschevsaudi

A Reuters névtelenséget kérő belső forrása szerint az Audi és a Porsche között alakult ki látványos belső konkurenciaharc. A tét az, hogy melyik márkánál fejlesztik a jövő elektromos prémiumautóinak műszaki alapjait. Mindkét márka rendelkezik a megfelelő erőforrásokkal és fejlesztési kapacitással, de az már most egyértelmű, hogy nem lesz pénz két, lényegében egyenértékű megoldás kifejlesztésére.

A harmadik pólus a Volkswagen márka lehetne, de a tömegmodelleket készítő részlegnél már elindult egy nagyszabású villanyautó-fejlesztési program: az MEB platformnak és a rá épülő villanyautóknak el kell készülniük az évtized végéig. Ugyanakkor elektromos luxusautó-alapból csak egy kell, és még nem dőlt el, hogy az Audi vagy a Porsche fejlesztései kapják-e meg a cégvezetés támogatását. Egyelőre úgy néz ki, a Porsche áll jobban, hisz a dízelbotrány egyáltalán nem érintette, és az is hátszelet jelent, hogy a VW csoport vezetése jelenleg nagyrészt korábbi Porsche alkalmazottakból áll. Ennek ellenére állítólag még messze nincs vége a játszmának.

A cégen belül persze különféle helyzetértékelések vannak: egyesek úgy vélik, a belső verseny még mindig inkább előre hajtja, mint visszafogja a vállalatcsoportot, a hivatalos álláspont szerint pedig szó sincs semmiféle belső konfliktusról. Az azonban tagadhatatlan, hogy a Porsche beépülése a VW csoportba, amelyre csak 2011-ben került sor, jelentősen növelte a párhuzamosságokat a vállalatcsoporton belül, elsősorban az Audival, és mind a mai napig nem egészen tiszta, hogy a szerepek hogyan oszolhatnak meg a két hasonló profilú, és hagyományosan önállóan fejlesztő márka között, úgy, hogy a megoldás ne menjen a VW csoport egészének rovására.