Mad Max-be illő prototípus a VW-től
Nagyjából tudjuk, hogy néz ki egy álcázott prototípus: általában szürke-fekete mintás matricázás jellemzi, alatta esetenként a formát eltorzító idomokkal. Ám ez az első alkalom, amikor valaki erre a sémára építi egy autó reklámját.
Ausztráliában épp a nálunk már az év első felében leleplezett V6-os Volkswagen Amarok piaci bevezetése. Ebből az alkalomból találták ki a Volkswagen Koramát, ami valójában nem létezik. Csak egy műanyag héj az Amarokra, ám olyan, mintha egy poszt-apokaliptikus sci-fiből ugrott volna elő. A köré írt reklámfilmecske sztorija elég egyszerű: odaadják a kívül-belül elmaszkírozott autót négy off-road fanatikusnak, akik csak a tesztút végén döbbennek rá, hogy az új Amarokban ültek. Itt-ott persze sántít a dolog, hisz a karosszéria leemelésével egy időben eltűnnek a durva terepgumik is, és ott áll az alufelnis, metálkék VW pickup. Mondjuk az sem lehetetlen, hogy ez is beteg ausztrál humor, mint amikor a paródia-filmben a főhősnőnek a robbanás füstfelhőjéből kilépve is tökéletes a sminkje – nehéz követni, hogy hol a határ a fájdalmas amatőrség és a szuperkifinomult profizmus között.
Ezzel együtt az az érzésünk, hogy a Korama (amaroK, értik, haha, Amarok) bizonyos értelemben öngól. A műanyag héjban annyival durvábban néz ki az autó, mint anélkül, hogy az ausztrálok helyében mi biztosan a szériagyártását követelnénk. Akár a tucat-pickup helyett is.