Mégiscsak Európába jöhet a VW Atlas?
A Volkswagen nagy modellekért felelős vezetője, Elmar-Marius Licharz szellőztette meg, hogy az Atlas a korábbi tervekkel ellentétben Európa egyes országaiban is felbukkanhat.
„Felmerült az európai forgalmazás lehetősége. A legtöbb piacon ugyan a Touareg a megfelelő autó, de vannak olyan országok, ahol az Atlas népszerűvé válhat.” - nyilatkozta a brit Autocarnak. Ám azt is hozzátette, hogy az autó elég nagy, nemigen fér el az európai szabvány-garázsokban. „Egyértelmű, hogy vannak piacok, ahol lenne értelme a forgalmazás beindításának, és Chattanoogában (a VW észak-amerikai gyárában) is van még szabad kapacitás, azaz elvi akadálya nincs egy ilyen döntésnek.” - vázolta az elvi lehetőségeket Licharz.
Az probléma persze nem ilyen egyszerű: a VW vezetésének fel kell mérnie, hogy az európai homologizáció költségei, illetve egy dízelváltozat kifejlesztése, amire nyilvánvalóan szükség lenne Európában, megtérülhet-e. Ezek ugyanis úgy sem elhanyagolható költségek, hogy a VW erős belső szabványosítása miatt az európai változat előállításához szükséges műszaki megoldások zöme, például a komplett dízel-hajtáslánc készen emelhető le a polcról.
Ha lesz is európai forgalmazás, Licharz szavaiból egyértelműen kiderült, hogy a típus közel-keleti és oroszországi bemutatása élvez elsőbbséget. Ezeken a piacokon, ahol a dízelmotor az alacsony benzinár miatt nem követelmény, műszaki változtatások nélkül kínálhatják a típust, ami jelentősen egyszerűsíti a feladatot a gyáriak számára.