Bemutatták az új Opel Insigniát
Már azok a fóliadarabkák sem akadályozzák az összhatás megítélését, amelyek a tegnapi kémfotókon még ott voltak. Az új Insignia – pontosabban egyelőre a szedán, a kombit egyelőre hivatalosan nem mutatták meg – nagyobb és könnyebb, ahogy sejthető is volt, a formaterv pedig nem fog fájni senkinek, aki egy Mondeóval vagy Audi A4-essel is meg tud barátkozni.
A gyári képeken egy kicsit persze jobban néz ki az Opel nagy modellje, mint az előkészítetlen kémfotókon, de már most sem kivételes. Az orra egy picit rövid, az oldalán a nagy hokiütő-horpadás is olyan elveszettnek, már-már feleslegesnek tűnik, de a tető íve elegáns, a hosszú tengelytávtól és a kis tetőmagasságtól pedig van a látványban valami könnyed, ami az előző Insigniára kicsit sem volt jellemző. A tervezők kezét persze nem csak az esztétikai szempontok vezették, és a 0,26-os légellenállási tényező azt jelzi, hogy ez nem is feltétlenül baj.
Az autó tömegét 175 kilogrammal tudták csökkenteni, ami azzal együtt, hogy a hossz három milliméter híján 4,9 méterre nőtt, a tengelytávon pedig 9,2 centit növeltek, kisebb fajta csodának tűnhet. Persze nem az, az Opel egyszerűen modernizálta az Insignia műszaki alapjait, több nagy szilárdságú elemmel, így nem kellett annyi vas az elvárt passzív biztonság és merevség eléréséhez, így az Insignia tulajdonképp most éri utol ilyen szempontból a konkurenseit. Az Opel közleménye által használt kifejezéssel atlétikusabb arányokhoz a magasság csökkenése is hozzájárul: az új Insignia 2,9 centivel lesz alacsonyabb a réginél. Belül mindez leginkább a hátsó üléssorban lesz érezhető, ahol széltében-hosszában több lesz a hely, de a 490 literes alapméretű csomagtér sem tűnik szűkösnek.
Érdekes, hogy a motorválasztékról egyelőre nem beszél a GM – nyilván piaconként is más kerül az autóba – csak annyit árultak el, ami amúgy nem nagy meglepetés, hogy turbómotorokból áll majd a kínálat. Lesz viszont nyomatékvektorozó összkerék-hajtás és nyolcfokozatú automata váltó, és Flexride futómű is – ez utóbbi az Opelnél a változó csillapítás fedőneve. Emellett persze minden, ma már kötelező extra belekerült, a sávtartó asszisztenstől az adaptív sebességszabályzón át a head-up displayig és a LED-mátrixos fényszóróig, ám nemigen akad olyan megoldás a listában, amellyel akár magánál a GM-nél ne találkoztunk volna korábban.
Az Insignia kapcsán nemigen lehet az az érzésünk, hogy fenekestől felforgatná az európai autópiacot, arra viszont kiválóan alkalmas lehet, hogy a cégautók piacán ismét helyzetbe hozza az Opelt a Forddal, a Volkswagennel, az Audival és a BMW-vel szemben, amelyek manapság ezt a szegmenst uralják. A lelkes marketingesek persze említik a prémium-jelleget és a kupéságot is, de a képek alapján inkább úgy néz ki, hogy fontosabb volt, hogy a típus minden nagyobb piacon, ahol forgalmazni fogják – azaz Európán kívül Észak-Amerikában, Kínában és Autszráliában – egyformán jól eladható legyen.
Annak ellenére, hogy a GM mostanra mindenféle jelvénnyel megmutatta az Insigniát, a hiányzó részletek közzétételéig akár három hónap is eltelhet, hisz élőben csak a 2017-es Genfi Autószalonon, azaz március elején mutatkozik be a típus.