A manapság Európában kapható G osztály már alig emlékeztet rá, hogy a típust eredetileg komoly terepjárónak szánták, de a világnak ma is vannak olyan zugai, ahol valódi munkagépként kapható a típus.
Ausztráliában például épp most mutatkozott be a G300 CDI Pickup, amely a G osztály katonai változatán alapul. Ez a gép legfeljebb kívülről emlékeztet a Mercedes luxus-terepjárójára, belül viszont a legegyszerűbb, szinte slaggal mosható anyagokat találjuk, és a futómű hangolása is jobban megfelel a nehéz terepen való előrejutás követelményeinek, mint az aszfalton való használatnak. A 38 fokos első és 35 fokos hátsó terepszögű jármű 63.5 centiméter mélységű vízen képes átgázolni, 2085 kilogrammal terhelhető – bár ebben már a plató súlya is benne van – valamint 2120 kilogrammos utánfutót vontathat. A csomag része az autó tetejéig kivezetett szívócsonk, a 16 hüvelykes alufelnikre szerelt 265/75-ös terepgumik és a kengururács is.
A háromliteres dízelmotor sem a legerősebb, amit a Mercedes kínál, a 184 lóerős és 400 Nm csúcsnyomatékú V6-os ötsebességes automata váltóval érkezik, és úgy hangolták, hogy széles tartományban adjon le nagy nyomatékot, ami terepen lényegesebb, mint a nagy maximális teljesítmény. Az egyetlen luxus, amit a típus kínál, a légkondicionáló, amely Ausztráliának azokon a területein, ahol az összkerék-hajtás és a terepjáró képességek jól jönnek, szintén életmentő lehet.
További közös pont a luxuskivitelű változatokkal a magas ár: a G300 CDI alapú pick-upért 119 900 ausztrál dollárt – átszámítva úgy 26 millió forintot – kérnek, ami odaát is több, mint két Toyota Hilux ára. A Mercedes név árát azonban gumicsizmás kivitelben is meg kell fizetni.