Tízfokozatú váltót mutatott a Toyota
A Toyota hajtáslánc-kínálatának teljes korszerűsítésébe fogott: a végső cél az autók fogyasztásának és károsanyag-kibocsátásának érezhető csökkentése. A tervek szerint 2021-re 9 új motor 17 változatát mutatja be a Toyota, valamint négyféle váltó tíz eltérő kivitelét és hatféle hibrid rendszer tízféle eltérő variánsát is elkészítik. Ez itt csak afféle első kör: két új automata váltó, egy motor és egy új, többfokozatú hibrid rendszer mutatkozik be.
A legfeltűnőbb ezek közül nyilván a tízfokozatú automata lesz, amelyet drágább, hátsókerék-hajtású autókba szánnak. Valószínűleg ez lesz az új Lexus LS-ben is, amely annak idején elsőként kapott nyolcfokozatú automatát is. A Directshift 10AT jelzésű egység mellett egy Directshift 8AT jelzésű nyolcfokozatú váltó is az újdonságok közt van, ez sokkal tömörebb építésű, mivel keresztben álló motorok mellé szánják. Nyilván ez utóbbival érkezik majd az új 2,5 literes, közvetlen befecskendezéses négyhengeres benzinmotor is, amelyet Észak-Amerikában az új alapmotornak szánnak olyan népszerű típusokba, mint a Camry szedán, a Sienna egyterű és a Highlander SUV.
Szintén ebben a méretkategóriában jelenhet meg a Multistage Toyota Hybrid System II, amely könnyebb, kisebb és hatékonyabb közvetlen elődjénél, és jobban felkészítették a konnektoros hibrid hajtásokban való alkalmazásra is.
Ezek az új alkatrészek elsősorban rövid távon jelentenek érezhető fejlődést a Toyota kínálatában, ám a japánoknak jóval hosszabb távú terveik is vannak. Azt mondják 2050-re autóik szén-dioxid-kibocsátását szeretnék a tizedére leszorítani, ami még úgy is hihetetlenül hangzik, hogy a hátralevő szűk 34 évben szinte bármi megtörténhet.