Durvább és drágább: itt az Aventador S
Aventador S néven új sportkocsit mutatott be a Lamborghini. Az alapmodellt váltja ki, de annál erősebb, az SV-nél viszont kicsivel gyengébb lett. Egy viszont biztos: bitang gyors.
Az új modell agresszívabb első lökhárítót kapott, ami ráadásként aerodinamikai szempontból is sok pluszt jelent. Ugyanilyen haszna van a három fokozatban állítható hátsó szárnynak is. Ezzel összességében jóval nagyobb leszorítóerőt és kanyarsebességet tudtak elérni.
A 6,5 literes V12-es 740 lóerőt tud, tehát erősebb lett mint az alap-Aventador, de egy tízessel gyengébb mint az SV. A nyomaték változatlanul 690 newtonméter. A nulla-százas sprintet 2,9 másodperc alatt tudja az S, végsebessége pedig 350 körüli. A nagyobb teljesítmény elérése érdekében módosítottak a szelepvezérlésen, a maximális fordulatszámot pedig 8350-ről 8500-ra emelték. A tizenkét hengeres blokkhoz hétgangos váltó és összkerékhajtás társul.
A kasznit a már jól ismert szénszálas monocoque vázra húzták rá, ami viszont újdonságot jelent, az a négykerék-kormányzás. Az Aventador S az első olyan sorozatgyártású Lamborghini, amelyben ezt a megoldást alkalmazzák. Az ígéretek szerint ennek köszönhetően még agilisebb lett a sportautó. Menetprogramból egyébként négyet választhatunk: a Strada, Sport és Corsa, azaz utcai, sport és versenypálya mellé megkapjuk az Egót is, amely személyre szabható.
Az Aventador S a sima Aventador helyére kerül majd a kínálatban, azonban annál drágább is lesz: mintegy százmillió forintnak megfelelő eurót kell kicsengetni a 2017 tavaszán érkező modell egy-egy példányáért.