Vége, legyártotta utolsó teherautóját a Lihacsov Autógyár, azaz a ZiL. Innen már csak egyvalamit várhatunk a márkanév alatt: elnöki limuzint.
Egy hosszú szenvedéstörténetnek, egyben egy óriási múltú teherautó-gyártásnak lett vége a héten Moszkvában. Három évvel azután, hogy hivatalosan is csődbe ment a vállalat, a ZiL legyártotta utolsó teherautóját, egy 43276-ot – a kék csodát a képen.
Az 1916 szeptemberében Moszkvai Gépkocsi Társaság néven alapított gyár megelőzte és túl is élte a Szovjetuniót, de az annak széthullásával elvesztett piacok hiányával és a 21. század színvonalával már nem tudott mit kezdeni. A ZiL moszkvai gyártelepén december 20-ig folyt a termelés, keddtől viszont már egész biztosan vége: a gyártelepen már nagyban folynak az ingatlanfejlesztések, ahogy a környéken szinte mindennek, úgy a teherautós üzemnek a helyére is irodaházak és lakások épülnek. (itt egy műholdkép, hogy érezd a telep méretét)
A ZiL gyárleállásával az orosz teherautó-gyártás egy történelmileg jelentős márkája tűnik el, bár a név azért valamennyire még itt marad. Továbbra is cél, hogy a politikai elit segge alá ZiL-limuzinokat tegyenek, így a részleg, amelynek egy ilyen autó építése, illetve az egykori pártvezetés megmaradt autóinak restaurálása a feladata megmarad a márkából. Alighanem arról a részlegről van szó, amiről ez kiváló négyéves szoció szól: Egyelőre csak élőhalott az elnöki ZiL. Azóta valószínű nem sokat változott a légkör.