Infiniti QX50 – reszkethet az X3-as?
Detroitban kiállította az Infiniti a QX50-est, igaz, egyelőre a neve mögé kapott egy Concept jelzőt is. Ennek ellenére nincs benne sok tanulmányautó-szerű: láthatóan közel gyártásra kész az autó, csak tesztelik egy kicsit a közönséget, mielőtt véglegesítenék.
Az új modellt nem könnyű megkülönböztetni az Infiniti többi ötajtósától, hisz itt is ugyanazokból a stíluselemekből építkeztek a tervezők: nem csak a hűtőmaszk hasonlít a kisebb QX30-aséra, de az orr-rész elrendezése, az oldalablakok formája és a tetővonal is ugyanazt a sablont követi. Vannak persze különbségek – itt például hiányzik az autó orráról a motorháztetőre felkúszó jellegzetes él, és vaskosabb a hűtőrács krómpereme – de a karakterben alig van eltérés. Ez persze nem feltétlenül baj, több gyártó is sikerrel alkalmazza ugyanezt a sablon alapján tervezést, de az az érzésünk, az Infiniti formavilága túlzottan megosztó ahhoz, hogy igazán sikeres lehessen.
A tanulmányautóba az Infiniti legérdekesebb technikája kerül: a kétliteres, turbós változó sűrítésű négyhengeres, amely valószínűleg a QX50 szériaváltozatába kerül bele először. A 272 lóerős és 390 Nm csúcsnyomatékú motor 8:1 és 14:1 között változtatja a hengerek sűrítési viszonyát, ami a teljesítményhez képest kivételesen takarékos üzemet tesz lehetővé nagy csúcsteljesítmény mellett. Hosszabb távon állítólag teljesen ki szeretnék váltani vele a jelenleg használt 3,5 literes V6-ost, de a szupermodern motor nyilván kockázatot is jelent – nem csodálkoznánk rajta, ha emiatt haladnának ilyen óvatosan a szériaváltozat bevezetésével.
Ezzel együtt valószínű, hogy még az idén bemutatják a szériaváltozatot, amire szükség is lesz, hisz a QX70 mellett a QX50 az másik típus, amely még a korábbi márkaarculatot viseli, így túlzottan is jól látszik, hogy nem mai darab.