Még furcsább lett az óriás-Honda
Miközben Európában lassan de biztosan kiveszik az egész műfaj, Észak-Amerikában még tartják magukat a nagydarab, három üléssoros egyterűek. A Honda az Odyssey nevű óriással fontos pillére az amerikai piacnak, és a hatalmas autót most alaposan felújították. A típus jellegzetessége, a lefelé megtörő övvonal megmaradt, de a formatervet láthatóan igyekeztek mozgalmasabbá tenni.
Mintha a Honda tervezői ezúttal túl sok Opelt nézegettek volna: az ajtók oldalán végigfutó hokiütő-vonal és a hátsó oldalablakok formája is onnan lehet ismerős. Az egyetlen többé-kevésbé eredeti részlet az övvonallal együtt futó, majd a törésnél ferdén lefelé folytatódó él, bár ez sem javít sokat az összképen. Úgy képzeljük, valamit rajzolni kellett a meglevő műszaki alapok köré, azaz nem szabadulhattak meg a kínosan festő töréstől az ablakok alsó peremén. Hát rajzoltak valamit, ami mégiscsak érdekesebb mint egy nagy, sík lemez, majd kiadták a marketingeseknek, hogy költsenek hozzá valami szlogent, ami eladja. Így a megtört él a villámcsapás-övvonal fantázianevet kapta, ami tényleg gyilkosan jól hangzik, és tulajdonképp találó is, tetszik tudni, ahogy meglátja az ember, mintha villám sújtana le.
Az a szerencse, hogy az Odysseyt eddig sem a formája adta el, hanem a helykínálat, a sok jól hajtogatható ülés, a kényelem és a Hondásan jól kivitelezett részletek. Ilyen tekintetben pedig az új generáció sem tűnik rosszabbnak az elődjénél, hisz óriási, akár nyolcan is beférnek ha kell, de a középső üléssor variálásával ott két kényelmes fotel is kialakítható. Ráadásul a harmadik üléssor sem látszik vállalhatatlan kompromisszumnak.
A méretekben nincs érdemi változat - végül is ez a 2010-es modell átöltöztetett változata, ezt nem is nagyon próbálták palástolni – de a 3 méteres tengelytáv, a bő 5,1 méteres hossz és a 2 méteres szélesség már eleve a személyautó-kategória határát súrolja. A 3,5 literes V6-os benzinmotort is megtartották, bár a teljesítményét 251-ről 280 lóerőre emelték, viszont két vadiúj váltót is kínálnak majd a régi hatfokozatú automata helyett. Az igazán fura az, hogy míg a 9 fokozatút a ZF-től vásárolják, a Honda házon belül tervezett és gyárt egy másik váltót is, ami 10 sebességes. Hogy ez kinek és miért jó, az még nem világos, csak arra tudunk gondolni, hogy a japánok nem akartak lemaradni a Fokozatok Háborújában, amely mostanság öldöklőbb, mint valaha. További újdonság az Odyssey fedélzeti rendszere, amely lényegében mindent tud, amit manapság illik, az Apple Carplay és Android Auto kompatibilitástól az USB csatlakozásokon át a 4G LTE-ig.
Az új Odyssey tavasszal jelenik meg a kereskedésekben, és a Honda reményei szerint erős vetélytársa lehet a Chrysler Pacificának.