Magyarországon készül a Samsung csoda-akkuja
A Detroit Motor Show-n beszélt először a Samsung egy új Li-ion akkumulátor-típusról, amelyet kifejezetten villanyautókba szánnak. A dolog külön érdekessége, hogy a gyártás Magyarországon zajlik majd.
A Samsung SDI, amely kifejezetten akkumulátor-fejlesztéssel foglalkozik, érdekes módon nem ment részletekbe, így az sem derült ki, hogy a 600 km-re elegendő energia az pontosan mennyi is. A Tesla Model S az EPA mérése szerint bő ötszáz kilométert megy el 100 kWh-val, ha ebből indulunk ki, akkor a Samsung megoldása durván 120 kWh-s kell legyen. Ha így van, az ígéret, hogy 20 perc alatt lehet majd 80%-ig tölteni az új akkucsomagot, hisz a Tesla akkui jelenleg 30 perc alatt úgy 270 km-re elegendő energiát vesznek fel, azaz a Samsung megoldása nagyjából megfelezné a töltési időt.
A gyártás egyelőre messze van, 2021-re ígérik az első példányokat az új típusú akkumulátorokból. Ezek valószínűleg olcsóbbak is lehetnek, mint a jelenlegiek, és kisebbek is, mivel vagy tizedével kevesebb cellából állnak azonos kapacitás mellett.
Emellett a Samsung bemutatta saját 21700-as jelzésű celláját is. Úgy néz ki, ezzel a mérettel váltják le a manapság elterjedt 18650-es hengeres cellákat, amelyekhez képest durván 35%-os többlet-töltést ígér. Nyilván nem véletlen, hogy ugyanilyen típusú cellák gyártása indult meg a napokban a Tesla Gigafactorynál is. A hosszú kódszám egyébként a Li-ion cella méretét jelöli, az első két számjegy az átmérőjét, az utolsó három a hosszát milliméterben. Magyarán a 21700-as 2,1 centi vastag és 7 centi hosszú akkumulátort jelöl.
A Samsung új 21700-asait egyelőre kezdeti stádiumban járó amerikai villanyautó-gyártók használják, például a Lucid Motors, amely nemrég mutatta meg első luxus-villanyautóját.