Ahogy megszokhattuk, a Lotusnál a meglevő autókat tökéletesítik, amióta feladták a drága modelloffenzíva ötletét. A legújabb modelljük is egy Exige a jól ismert 3,5 literes Toyota motorral, ebből a kombinációból viszont eddig a legjobb. A gyáriak szerint az eddigi leggyorsabb pénzért megvehető autóik egyike.
Az alap az utcai Sport 380 volt, de a Race változat, amelynek nem kell megfelelnie a forgalomba helyezés követelményeinek, hisz eleve versenyautónak szánták, egy kicsit még gyorsabb lehet. A motorja ugyanaz a kompresszoros Toyota V6-os, amelyet mostanság szinte mindenbe beépít a Lotus, itt épp 380 lóerővel, de ez az a részlet, amely nem különbözik az utcai modellben használt alkatrésztől. A váltó viszont más, az Xtrac-től hatfokozatú szekvenciális kapcsolású versenyváltót vásárol a típushoz a brit sportkocsigyártó. Az autó légterelői is hatékonyabbak, 270 km/h-nál már 240 kg hatásának megfelelő plusz erő préseli az úthoz a gumikat, százzal több, mint az utcai autó esetében. A Race 380 tömege egy tonna alatt marad, igaz, nem sokkal: üresen 998 kilogrammot nyom. A gyáriak szerint jól érzékelteti a típus képességeit, hogy vagy másfél másodperccel gyorsabb a cég tesztpályáján, mint a korábbi Exige Cup R. A 3,5 kilométeres körön ez elég jelentős különbség.
A versenygépet elsősorban privát versenyzőknek szánják, és az ára is ennek megfelelő: egy-egy példány 99 500 fontba, azaz mintegy 35 millió forintba kerül majd egy-egy példány.