Rég nem fordult elő olyan, hogy egy autóból egyszerre készült ferde- és csapott hátú változat, de a legújabb hírek szerint a Hyundai i30-asból mindkét kivitelt elkészítik.
Egy gyárinak tűnő prezentációs oldal alapján sejthető, hogy mire készülnek a koreaiak: 2018-ban piacra dobnak egy ferde hátú i30-as változatot is. Ugyanebből az ábrából az is kiderül, hogy márciusban, Genfben várható a kombi bemutatása, és 2017 második felében érkezik az i30 N, valószínűleg bőven 200 lóerő feletti teljesítménnyel.
Meglehetősen ritka eset, hogy egy időben gyárt egy cég csapott és ferde hátú változatot ugyanabból a típusból. Hirtelen egy ilyen eset jut az eszünkbe: a Toyota az 1990-es évek első felében gyártotta a kétféle karosszériaformát a Corollából egymással párhuzamosan. Arra számítunk, hogy a Hyundai esetében valamiféle csavar lesz a dologban: a fastback kivitelt afféle prémium-kivitelnek szánhatják, amely valahogy úgy illeszkedik majd a palettába, mint a Volkswagennél a CC, vagy a BMW-nél a 4-es Gran Coupé.
A névválasztás alapján az is lehetséges, hogy a kupétetős változat csak négyajtós lesz, és lényegében a szedánt lesz hivatott helyettesíteni a kínálatban, az angolszász szóhasználatban ugyanis ezt jelenti a fastback, az ötajtós ferdehátú pontos megnevezése a liftback lenne. Ám az ötajtós kialakítás annyival célszerűbb, hogy nehéz elképzelni, hogy ha van lehetőség az ötödik ajtó kialakítására, azt ne használnák ki a koreaiak.