Tizenhárom vállalat, köztük autógyártók és két nagy olajtársaság alkotja a Hydrogen Council – laza fordításban hidrogén-tanács – nevű szervezetet, amely a tervek szerint tízmilliárd eurót fektet a hidrogén-alapú közlekedéshez kapcsolódó technológiákba.
A tanácsnak tagja a Toyota, a BMW, a Mercedes, a Honda és a Hyundai – azaz azok az autógyártók, amelyek az elmúlt másfél-két évtizedben a legkomolyabban fejlesztették az üzemanyagcellás hajtásrendszereket – valamint két nagy olajvállalat, a Royal Dutch Shell és a Total. A tanács célja, azon túl, hogy a járművek fejlesztése mellett elkezdik kiépíteni a hidrogéntöltő állomásokat is, az, hogy egységesen lépjenek fel, és együtt tárgyalhassanak a szabályalkotóknak, jogilag is megalapozva a hidrogén-autózás jövőjét.
„A közlekedésen túl a hidrogénben általában is megvan a lehetőség, hogy közelebb vigyen minket az alacsony szén-dioxid-kibocsátású társadalmi berendezkedéshez.” - mondta Takeshi Uchijamada, a Toyota elnöke és a hidrogén-tanács társelnöke. A tanács víziója az, hogy a szén-dioxid-kibocsátást 2050-re a tizedére csökkentsék a közlekedésben. Ebben csak az első lépést jelentik a mai üzemanyagcellás autók, amilyen a Toyota Mirai, a Honda Clarity és a Hyundai Tucson üzemanyagcellás kivitele. Ezek egyelőre elérhetetlenül drágák, és töltőhálózat nélkül szinte használhatatlanok, de a tanács tagjai éppü azon dolgoznak majd a következő három-négy évtized során, hogy ez megváltozzon.
A hidrogén-hajtásnak egyébként elsősorban a teherszállításban lehet nagy jövője, ott, ahol a villamos hajtás a rövid hatótávolság és a hosszú töltési idők miatt egyelőre nem tudja kiszorítani a dízelmotorokat.