A Ford hosszas várakozás után mutatta be tavaly az új Ford GT-t, decemberben pedig már az első, valóban eladásra szánt példány is elkészült. A műszaki adatokkal kapcsolatban is voltak már információink – igaz, a Ford nem egészen pontosított, amikor 600 lóerő fölötti teljesítményt emlegetett, a sorozatgyártás közeli példányoknál pedig 630-ról szóltak a hírek. Most végre megvannak a konkrétumok.
A 3,5 literes ikerturbós V6-os 655 lóerő leadására képes – ez 6250-es percenkénti fordulatnál jelentkezik. A csúcsnyomaték 745 newtonméter, ami 5900-as fordulattól áll rendelkezésre. A sportkocsi száraz tömege 1385 kilogramm, nyilván megtankolva, sofőrrel együtt ennél valamivel többet nyom. A vegyes fogyasztás 17 liter közelében alakul – ez persze rendesen taposva jóval több is lehet.
Ha pedig már számháború, akkor a Ford el is vitte a GT-t a kanadai Calabogie Motorsport Parkba, ahol futottak vele egy 2:09.8-as kört. Ez azt jelenti, hogy a McLaren 675LT-nél (2:10.8) egy másodperccel, a Ferrari 458 Specialénál (2:12.9) több mint hárommal volt gyorsabb azon a versenypályán. A nulla-százas sprintről egyelőre nincs adat.
A Ford évi 250 példány elkészítését tervezi, így a következő négy évben összesen ezret gyártanak. A komoly érdeklődés miatt elképzelhető, hogy ezt megemelik, de egészen biztosan nem mennek majd négyezer példány fölé.