A Volkswagen-csoportnak már van tapasztalata abban, hogyan láttasson terepképesebbnek egyes modelleket. Ott vannak például az Alltrack jelzéssel ellátott autók, az Audinál Allroad, a Seatnál pedig X-Perience nevet viselnek az emelt hasmagasságú, körbeműanyagozott kivitelek. A Škodánál is évtizedes múltja van a Scout-változatoknak – most a Kodiaq-ot vették kezelésbe.
Azt most inkább ne firtassuk, hogy egy hobbiterepjárónál mi szükség van ilyen beavatkozásra, de a Kodiaq is megkapta a fekete műanyagokat a lökhárítókra – itt ezüst betéttel is igyekeztek feldobni –, a sárvédőkre és a küszöbökre. A 19 colos alufelnik kimondottan a Scouthoz készültek, emellett pedig tetősín, króm ablakkeret és színezett üvegek is a csomag részét képezik.
Ami a technikát illeti, az összkerékhajtás természetesen nem maradhatott ki: bár a Kodiaq Scout alapból elöl hajt, szükség esetén azonban automatikusan kapcsol a hátsó hajtás. Kapunk offroad-asszisztenst és fenéklemez-védelmet is. A motorpalettát két benzines és két dízel alkotja: az 1,4-es TSI 150, a kétliteres 180 lóerőt tud, 2.0 TDI-ből pedig 150 és 190 lovassal vehetjük a SUV-ot.
A Kodiaq Scoutot márciusban, a Genfi Autószalonon mutatják be hivatalosan. A Škoda ígéretei szerint több másik érdekes újdonsággal együtt.