Eredetileg a Citroën prémium-modelljeit jelölte a DS betűpáros, de Kínában 2012, Európában pedig 2015 óta önálló márkaként próbálják bevezetni. Eddig kevés sikerrel, 2015-höz képest 12%-kal csökkentek az eladások. A gyáriak egyelőre abban bíznak, hogy az átmenet után jóra fordul a helyzet.
Pedig a Citroën részeként a DS modellek nem voltak sikertelenek: 2012-ben 129 ezret adtak el belőlük. Tavaly azonban már csak 86 ezer példányt vettek világszerte, és ebből mindössze 16 ezret Kínában, ahol pedig régebben önállósította magát a DS. A márka igazgatója, Yves Bonnefont egyelőre azt mondja, messze nincs lefutva az ügy, bár azt nem tagadja, hogy most nem valami biztató a helyzet. „Az átmeneti időszakok soha nem kényelmesek. Az idén még gyengülésre számítunk.” - mondta, de azt is hozzátette, hogy 2018-ra már növekedést hozhat az új kereskedőhálózat és az új típusok bemutatása.
Nagy kereskedőhálózatra persze nem kell számítani: Európában jelenleg 111 különálló DS kereskedés működik, és ezt a számot szeretnék 500-ra emelni 2018 közepéig. Ezek után a prémium-márka teljesen eltűnik majd az 5000 európai Citroën kereskedésből. Hogy ez a modell életképes-e, egyelőre nehéz megjósolni – nagyban függ attól, hogy mennyit szánnak marketingre, és hogy lesznek-e a jelenlegieknél vonzóbb modellek, de az a tény önmagában, hogy 5000 helyett 500 helyen lehet majd kapni a DS-eket, nem feltétlenül ígér jót.
Az érdekesebb kérdés persze az, hogy milyen típusválasztékot tudnak kialakítani. Jelenleg három modellből áll a paletta, és ezek közül elsősorban a DS 3 hozza a vásárlókat. Ám egyik típus sem fiatal, a DS 3 – akkor még Citroën DS3-ként – 2010-ben jelent meg, akárcsak a DS 4, a DS 5 pedig 2011 óta kapható. Magyarul lassan mind megérik a leváltásra, de a lehetséges utódokról egyelőre nem hallani. A legfissebb DS modell az 5LS szedán, de ez csak Kínában kapható, Európában nem tervezik forgalmazni.