Hivatalosan is leleplezték az új Seat Ibizát, amely a VW csoport kisautóinak következő generációját nyitja meg. Ez már az MQB A0-nak nevezett platformra épül, ami súlycsökkenést ugyan nem hoz, viszont úgy tűnik, tágasabb autók építhetők rá, mint a korábbi kiskocsi-alapokra.
Az Ibiza hossza és magassága nem változott érdemben – az előbbi 4,059, az utóbbi 1,444 méter, ami 1 illetve 2 mm-rel kevesebb, mint korábban – viszont a szélessége 8,7 centivel nőtt, 1,787 méterre, ami nem csak az autó arányain javít, de a használati értékét is jelentősen növeli. Szintén ebbe az irányba mutat a 9,5 centivel hosszabb, 2,564 méteres tengelytáv, ami elsősorban az utastér helykínálatának tesz jót, bár ezúttal a csomagtérnek sem árt – erre utal legalábbis a kategóriában átlagon felüli, 355 literes térfogat. Ez azért is meglepő, mert közben az Ibiza láthatóan sokkal nagyobb kerekeket kapott, mostantól az alapváltozatokra is 15-ös felni kerül a korábbi 14-es helyett, az FR felszereltségű kivitel pedig 18 hüvelykeseket kap.
A helyszíni beszámolók alapján elöl kifejezetten tágas lett az Ibiza, és 187 centis testmagasságig hátul is elég a fejtér. Úgy látszik, a vállban szűk VW csoportos kiskocsik korszaka az új platformmal lezárul, ami előnyösebb helyzetbe hozhatja nem csak az Ibizát, de az utána érkező modelleket is. A belső térben állítólag jelentős minőségjavulás tapasztalható, és persze a fedélzeti rendszereket is aktualizálták. A jobban felszerelt kivitelekbe 8 hüvelykes érintőképernyős szórakoztató és információs rendszer kerül, amely az összes manapság jellemző mobiltelefon-integrációs megoldással kompatibilis.
A Seat újdonságát egyelőre kétféle motorral mutatták be: a benzinesek az ezres TSI turbómotor 95 vagy 115 lóerős változatát kapják meg, a dízelekbe pedig egységesen az 1,6 literes TDI kerül, 80, 95 vagy 110 lóerővel. Az 1,4 literes turbómotor már be sem kerül az Ibizába, helyette az év végén érkezik az újabb, 1,5 literes, 150 lóerős TSI motor. Az új Ibiza esetében az FR már csak egy sportosabb felszereltségi szintet jelöl, nem dedikált sportváltozatot, ezen felül még három szint lesz, Reference, Style és Xcellence néven.
Árakat egyelőre nem mondtak, ezt az információt várhatóan a Genfi Autószalonra tartogatják, ahol először lesz testközelből látható az új modell. A Seat MQB A0 padlólemezre épülő modelljét még az idén követi az igazi nagyágyú, a Volkswagen Polo hatodik generációja, jövőre pedig az Audi A1 utódja várható. A Škoda Fabia érkezhet utoljára, legkorábban 2019-re, hiszen az aktuális modell az idén még csak három éves.