Eddig a Mercedes A osztály volt a számháború győztese, de a teljesítményversenyben nincs olyan, hogy végleges bajnok, valaki mindig akad, aki tovább fokozza a teljesítményt. Ezúttal az Audi előz be az RS3-as felújított változatával, amelyet a Genfi Autószalonon mutatnak be.
Az RS3 persze egy kis helyzeti előnnyel indul, hiszen 2,5 literes, öthengeres turbómotor hajtja, de eddig nem használták ki a lehetőséget: 367 lóerőt hoztak ki belőle, míg az AMG kétliteres turbós négyhengerese 381 lovas. Ám ahogy sejthető, a nagyobb öthengeresben még van tartalék, az új RS3 Sportbackben már 400 lóerő és 480 Nm leadására képes – ez utóbbi érték 1700-as és 5850-es fordulatszám között végig rendelkezésre áll a gázpedál padlóig tiprására. A motorhoz természetesen állandó összkerék-hajtás jár, és hétfokozatú S-Tronic dupla kuplungos váltó.
Nem csoda, hogy a gép, amely még fogyott is 26 kilogrammot, most már majdnem úgy gyorsul, mint a korai Lamborghini Gallardók: százra 4,1 másodperc alatt ugrik az ötajtós Audi, ami két tized javulás a frissítés előtti állapothoz képest. A végsebességet itt is 250 km/h-ra korlátozza az elektronika, bár ha valakinek fontos a végsebesség, némi felárért kérheti, hogy növeljék az értéket 280 km/h-ra.
Ahogy az Auditól már megszokhattuk, a frissítés nem jár látványos külső változtatásokkal: csak a hűtőrács pereméről, az átszabott fényszórókról és az alsó légbeömlők valamivel szögletesebb dekorációjáról ismerni fel a 2017-es változatot. Belül az LCD alapú műszerfal, az Audi Virtual Cockpit a legnagyobb újítás, az RS-hez még egy külön műszerelrendezést is terveztek, ahol középre került a fordulatszámmérő, és a motor nyomatékát, illetve az oldalgyorsulást és a guminyomást is le lehet róla olvasni.
A március eleji genfi premier után nem sokkal, áprilisban már rendelhető lesz 400 lovas RS3-as, a szállításokra viszont várni kell: az első példányok augusztus előtt nemigen jutnak el majdani tulajdonosaikhoz.