Olcsó Ferrari 1,35 milliárd forintért

2017.02.13. 15:02

Eredetileg múzeumi látványosság lett volna az ős-Dino, most viszont ezzel próbál kimászni a bajból az ACO, a Le Mans-i 24 órás verseny rendezője. A párizsi Retromobile kiállításon tartott árverésen ez az autó kelt el messze a legmagasabb áron, ami nem rossz egy eredetileg olcsónak szánt sportkocsitól.

Az persze már nem meglepetés, hogy a 60-as években készült Ferrarik a világ legértékesebb autói közé tartoznak, de ez még csak nem is valódi Ferrari. A teljes neve Dino 206 Berlinetta Speciale, és a Dino sorozat első prototípusa volt. A Pininfarina által épített autó teljesen egyedi, nagyon sok részlet változott a szériagyártás beindításáig. A középmotoros gép egyébként a máig gyártott kis méretű, középmotoros Ferrarik ősének tekinthető: ez a sorozat ma már az 590 lóerős 488 GTB-nél jár, de minden ezzel a kétliteres, 218 lóerős V6-os prototípussal indult 1965-ben.

Ez volt az utolsó autó, amelynek tervezését még személyesen a Pininfarina alapítója, Battista Farina vezette 1966-ban bekövetkezett halála előtt. Talán ezért is döntött úgy a Pininfarina vezetése néhány éve, amikor az ACO múzeuma előtti teret Pininfarináról nevezték el, hogy ezt a prototípust ajándékozza a francia autóklub gyűjteményének. A gyűjtemény azonban anyagi gondokkal küzd, így a különleges jármű eladása mellett döntöttek.

Azt talán ők sem gondolták, hogy végül 4,4 millió euró folyik be az Artcurial árverésén az autóért - ezzel ez lett az aukció legdrágább darabja. Ám nem ez volt az egyetlen autó, amelyért egymillió euró feletti összeget adtak az eseményen. Egy Ferrari 166 Spyder Corsa 1948-ból 3,1 millió euróért kelt el, egy 1972-es Lamborghini Miuráért 2,9, egy 1935-ös Bugatti Type 57 Atlante-ért 2,5, egy 1987-es Porsche 959-esért 1,2, egy 1961-es Mercedes 300 SL-ért pedig 1,1 millió eurót adtak. Az árverésen felkínált tárgyaknak a 73%-a talált gazdára, összesen 34 millió euró összértékben.