Ez a furcsaság a formula-versenyek jövője?
Bár a Formula 1-ben még ma is a szükségszerűség dönti el, hogy milyen legyen egy autó formája, a legtöbb versenysorozatra ez rég nem igaz. Mindenütt, ahol a szabályzat előírta versenyautóval kell elindulni, lehetnének akár dobozformájú autók is, hisz a technika ezekben az esetekben alig szól bele az eredményekbe.
Az efféle szabvány versenyautók persze gyakran másolják az F1-ben bevált sémákat, de a Formula E szabvány-autóinak gyártója, a Spark most előjött egy koncepcióval, amely már csak nyomokban emlékeztet a klasszikus versenyautó-formára. A kerekeket fedő burkolat és az integrált légterelők persze nem csak esztétikai szempontokat szolgálnak, de a biztonsághoz is hozzájárulnak, hisz ez az elrendezés csökkenti a kerekek leszakadásának és elszabadulásának esélyét, ami okozott már halálos balesetet formula-versenyeken.
Úgy tűnik, arról még nem döntöttek, hogy csak a megszokottnál magasabb szélvédő kerül-e az autókra, vagy teljes kabintető védheti a versenyzőket – ez utóbbi a biztonságosabb és kényelmesebb megoldás, ugyanakkor az egyedi mintázatú sisakot, mint a pilóta azonosítóját, lényegében értelmetlenné tenné, így lehet, hogy maradnak a magasított, merev keretes szélvédőnél.
Akárhogy is alakítják ki, az már eldőlt, hogy a SRT05e néven a francia Spark Racing Technology szállíthatja a Formula E versenyautók következő generációját is, és már az is látszik, hogy bőven van ötletük a technika látványosabbá és biztonságosabbá tételére.