Leleplezték az új Hyundai Accentet
Az Accent számunkra elég távoli emlék, a helyét Európában az i20 vette át 2008-ban, de a típus más piacokon kifejezetten népszerű. Most az ötödik generációját mutatták be Torontóban, bár nagyon jól látható, hogy ez csak afféle fél modellváltás: az autó formája a régi, csak a részleteken változtattak.
A korábbi modell műszaki alapjainak újrahasznosításáról árulkodik, hogy az autó tetővonala és az arányai semmit nem változtak. Ugyanakkor a karosszéria külső lemezeit egytől egyig lecserélték. Az új Accent már a nagy hatszög-hűtőmaszkot viseli magán. A motorháztető sarkai élesebbek, az oldallemezekről viszont eltűnt az íves borda, amely eddig a típus talán legmarkánsabb jellegzetessége volt. Nem mondanánk, hogy az új formavilág jobb, mint a korábbi, de valamivel talán letisztultabb hatást kelt, mint eddig. Viszont semmiképp sem rosszabb a fellépése, mint a konkureseké, például a Fiesta Sedané vagy a Nissan Versáé.
Műszakilag alig van eltérés az elődhöz képest, csak egyes alkatrészek hangolásán változtattak valamit. Az 1,6 literes szívómotor névleges teljestménye például csökkent, most 132 lóerőt ad le, viszont 4,5 %-kal nőtt a nyomaték az 1500-as fordulatszám feletti tartományban, így javult a gyorsulási idő 40 és 80, illetve 80 és 120 km/h között. Emellett csökkentették a motor fogyasztását is, kisebb súrlódású dugattyúgyűrűkkel és új motorvezérlő programmal úgy 7%-kal lett gazdaságosabb a cég amerikai alapmodellje.
Nem túl valószínű, hogy Európában találkozhatunk az Accenttel, viszont Észak-Amerikában, a Távol-Keleten és Oroszországban – ahol Solaris néven fut – kulcsszerepet játszhat a következő öt-hat évben a Hyundai eredményeinek alakulásában.