Svájcból jön a Land Rover Defender szellemi utódja?

2017.02.17. 12:20

Szabadidő-autóból ugyan egyre többféle közül választhatunk, de a valódi munkaterepjárók szép lassan kipusztulnak a piacról. A Land Rover Defender gyártásának tavalyi leállítása után nem maradt sok lehetősége annak, aki ilyesfajta autót venne, hisz a Mercedes G osztályból megfizethetetlen kultusztárgy lett, a japán terepjárók pedig vagy elpuhultak az évek során, vagy kipusztultak a piacról.

fs

A munkagép-szerepet részben persze átvették a pick-upok, de mindenre azok sem alkalmasak – talán ezért próbálkozik meg a svájci vegyipari vállalat, a Rolle-i központú Ineos egy saját terepjáró piacra dobásával, amelyet kifejezetten gazdálkodóknak, erdészeknek és kalandkeresőknek szánnak. A gyártás is Nagy-Britanniában folyna, és itt is számítanak a legnagyobb érdeklődésre a típus iránt. A nagy különbség a Defender és az új terepjáró közt, hogy az utóbbi mind a környezetvédelmi, mind a biztonsági előírásoknak megfelel majd.

A tervekben évi 20 ezer ilyen terepjáró legyártása szerepel, nagyjából 50 ezer angol fontos, azaz átszámítva úgy 18 millió forintos áron. Ez ugyan nem kevés, de ha azt nézzük, hogy mostanság milyen kevés ilyen jellegű autó kapható, nem lehetetlen, hogy tényleg megadják majd érte ezt az összeget. Jelenleg még a gyártás szervezése és a fejlesztési munka folyik. A tervek szerint 2020-ban indul a termelés, bár egy új autómárka bevezetése nem egyszerű feladat. Aki az elmúlt tizenöt-húsz évben ilyesmivel próbálkozott, jellemzően belebukott – talán az egyetlen kivétel a Tesla, amely olyasmit kínált, amit a nagy autógyártók egyáltalán nem. Ha így nézzük, az Ineos sem teljesen esélytelen, bár nagy kérdés, hogy évi 20 ezer autó eladásából fenn lehet-e tartani egy egész autómárkát.