A Bugatti tavaly mutatta be a Veyronnál minden szempontból durvább szupersportkocsiját, a Chiront. Az 1500 lóerős gépről sok mindent tudunk - így például azt is, hogy végsebessége 420 km/h, a százat pedig 2,5 másodperc alatt éri el. Ebben ráadásul nem is a teljesítmény, csupán a gumik szabnak gátat. A Bugatti első embere, Wolfgang Dürheimer most újabb érdekességgel szolgált az Evo magazinnak.
A szakember ugyanis azt állítja, hogy a Chiron a 0-400-0 km/h-s mutatványt egy percen belül képes teljesíteni. Ez nemcsak hátborzongató gyorsulást, de kőkemény lassulást is feltételez. Erről szóló hiteles mérések egyelőre nem léteznek, viszonylag ritkán készülnek ilyenek, de állnak rendelkezésünkre olyan adatok, amelyek tükrében megalapozottnak tűnik Dürheimer kijelentése. Még 2009-ben a Ford GT-nek 30,3 másodperc alatt volt meg a 0-300-0 km/h, két évvel később pedig a Koenigsegg Agera R csinálta meg a 0-322-0-t 24,96 alatt.
Az biztos, hogy a Chiron nincs híján az erőnek. 1500 lóereje és 1600 newtonméteres csúcsnyomatéka egy négyturbós, nyolcliteres W16-os motorból jön, ha pedig a gumik miatt nem tiltana a limiter 420-nál, állítólag a 460 km/h-t is képes lenne túllépni. A hírek szerint 2018-ban az Ehra-Lessien tesztpályán sebességrekordot is megkísérelnek majd vele - talán akkor ezt a 0-400-0-t is megmérik majd.
Kis adalék még a Chiron képességeiről: a tavalyi Le Mans-i huszonnégy órás verseny előtt futott egy pár kört a pályán, és 380 km/h körüli csúcssebességet regisztráltak nála. Ez kapásból magasabb volt, mint a versenyautóké (Loic Duval 343-at ment az Audival).