Olcsó márkát alapít a Volkswagen
A kérdés évek óta napirenden volt a Volkswagennél: megérné-e új nemzetközi márkát létrehozni a kifejezetten árérzékeny vásárlóknak szánt modellek számára. Eddig nem létezett ilyen, mindenütt VW, esetleg Škoda márkajelzéssel futottak az olcsó modellek is, de úgy néz ki, sikeres cseh leányvállalata hírnevét sem rontaná a cégvezetés a majdani szükségautókkal.
Az információ Dr. Frank Welschtől, a Volkswagen márka fejlesztési igazgatójától származik, aki azt is elárulta, az új márka bevezetése 2019-ben kezdődik, elsőként Kínában. Később más fejlődő piacokon is megjelenik majd, de kezdetben a FAW-VW vegyes vállalat kínálatára építenek. A választékot kezdetben a hatos Golf alapjaként ismert, régebbi PQ35 padlólemezre kezdik felépíteni, a cél az, hogy 70 ezer jüan – úgy 3 millió forint – alatt kínáljanak kompakt családi autókat, amelyek így még olcsóbbak lehetnek, mint a FAW Volkswagen márkajelzéssel kínált, és szintén erre a régebbi műszaki alapra épített modelljei.
Welsch azt is elárulta, hogy két modellel tervezik elindítani a márkát: egy szedánnal, és egy alacsony árfekvésű aszfalt-terepjáróval. Korábban csak a szedán szerepelt a programban, az SUV bevetéséről a kategória népszerűségét látva döntöttek. További piacokra az új márka már csak a következő évtizedben érkezik, bár nyilván sok függ attól, hogy Kínában hogy szerepelnek majd az átcímkézett, régi technikára épülő autók. A siker egyáltalán nem biztos, mivel jelenleg nagyrészt a helyi autógyártók uralják ezt a szegmenst, és nem tudni, hogy a német gyártó a költségek csökkentésével együtt megőrizhet-e valamit abból a minőség-előnyből, amely jelenleg Kína egyik legnépszerűbb autómárkájává teszi a Volkswagent.