Stuttgart kitiltaná az öreg dízeleket
2018-tól nem hajthat be Stuttgart belvárosába Euro 6-osnál rosszabb besorolású dízel autó, ha túlságosan leromlik a levegő minősége. A korlátozás alól egyedül a régebbi áruszállítók kaphatnak felmentést.
Még tavaly decemberben érkezett a hír, hogy a világ több, zsúfolt nagyvárosa tárgyal arról, hogy legkésőbb 2025-ig kitiltják a dízel autókat a belvárosból. Párizs, Mexikó város, Madrid és Athén is egyetértett abban, hogy így lehetne drámaian javítani a városok levegőjének minőségét.
Az Európai Unió beperelte Németországot, mivel legalább kilencven városban lépték túl a légszennyezési határértéket, bár ez nem kizárólag a közlekedéshez köthető, hanem az iparhoz és a fűtéshez is. Tavaly a német kormány olyan intézkedéseket hozott, amely megkönnyíti a városvezetők számára az öreg dízelek kitiltását. Most Stuttgart, a Mercedes és a Porsche központjának otthont adó város döntött úgy, hogy jövő évtől nem hajthat be a belvárosba Euro 6-osnál rosszabb környezetvédelmi besorolású autó. Ez azt jelenti, hogy kilométerenként legfeljebb 80 milligram nitrogén-oxidot bocsát ki.
A Reuters felmérése szerint Németországban mindössze az autók tíz százaléka teljesíti a szigorú normát, bár a németeknél eladott autók fele a mai napig dízel. A VDA autóipari érdekvédelmi szervezet szerint öt éven belül a jelenleg futó 14 millió dízel felét tisztább, modernebb dízelek váltják fel. Emellett az ország tagja azon országok szövetségének, amely 2050-re kitiltaná a belsőégésű motorral szerelt járműveket.