Dr. Dirk Wisselmann a Drive Mag-nak adott interjút – ebben hangzott el néhány érdekes információ az autók önvezetési képességeivel kapcsolatban. A legfontosabb, hogy az emberi beavatkozást nem igénylő rendszerek még legalább tíz évnyire vannak.
Az önvezető rendszereket öt osztályba sorolják az amerikai szabványban meghatározott besorolásnak megfelelően, az alapján, hogy milyen mértékben vesznek részt az autó irányításában. Ezek szerint az 1-es szint az, ahol az automata csupán segíti a vezetést – ilyen az adaptív sávkövető és sebességtartó rendszerek többsége – az 5-ös pedig az, ahol emberi beavatkozásra már semmilyen helyzetben nincs szükség. A BMW önvezető rendszereket fejlesztő részlegének egyik vezető mérnöke most azt mondja, az 5-ös szintű rendszerektől még elég távol vannak. Négyes szintű, azaz nagyrészt önvezető, bár különleges helyzetekben még beavatkozást igénylő rendszert már 2021-re ígértek egyes gyártók, de Wisselmann szerint ahhoz, hogy a gép minden elképzelhető szituációt megfelelően kezeljen, még legalább tíz év fejlesztésre van szükség.
Jelenleg a legfejlettebb, kereskedelmi forgalomban kapható önvezető rendszerek e besorolás szerint a 2-es szintet képviseli, és az autógyárak többsége a 4-es szintet valamikor 2020 és 2025 között lája elérhetőnek. Az 5-ös szinttel kapcsolatban egyelőre kevés ígéretet hallhattunk, pedig ez az, ami gyökeresen változtatná meg a közlekedést, hisz ez az, ami már semmiféle emberi felügyeletet nem igényel. Ám épp ezért a legtöbben nagyon óvatosak, ahogy Wisselmann is: csak annyit mondott, hogy mennyi a legkevesebb fejlesztési idő – ha ehhez képest csúsznának, az sem állna ellentétben az állításával.