A keresztben álló motor és a fronthajtású UKL padlólemez szép lassan szivárog be a BMW választékba. Először csak az egyterű modellekben alkalmazták a Miniével rokon műszaki alapokat, majd a legújabb X1-es is erre alapult, de ez az első eset, hogy személyautó-jellegű modellt építenek erre az alkatrész-készletre.
Az 1-es szedánt ma mutatják be Kínában, ahol a Brilliance-BMW vegyes vállalat gyártja majd. A 4,456 méter hosszú, 1,803 méter széles és 1,446 méter magas modellen nem igazán látszik az elsőkerék-hajtás – a BMW tervezői viszonylag rövid túlnyúlásokkal igyekeztek palástolni, hogy a motorblokk az első tengely előtt lakik. Motorból egyébként háromfélét kaphat az autó: a 118i Sedanba 1,5 literes, háromhengeres, 136 lóerős turbómotor kerül, a 120i-be és a 125i-be pedig kétliteres négyhengerest építenek 192 illetve 231 lóerővel. A háromhengereshez hatfokozatú, a négyhengeresekhez nyolcsebességes automata váltó jár.
Bár egy ekkora szedán, amely valószínűleg érezhetően tágasabb a fronthajtás miatt, mint a korábbi 1-esek, talán az Egyesült Államokban, Oroszországban és több más piacon is kelendő lenne, a BMW egyelőre kitart amellett, hogy csak Kínában forgalmazza a típust. Korábban hallani lehetett olyan pletykákat, amelyek szerint a BMW szép lassan átállna az egész egyes sorozattal a fronthajtású platformra, de úgy néz ki, a váltással sokkal óvatosabbak a bajorok, mint bárki gondolta volna. Talán úgy gondolják, hogy annyira erősen kötődik a márka arculatához a hátsókerék-hajtás mind Európában, mind Észak-Amerikában, hogy ezeken a piacokon egyelőre inkább nem kockáztatnak egy elsőkerék-hajtású modellel.