A szedán, a kombi, a terepkombi és a kupé után bemutatkozik a Mercedes E osztály vászontetős változata is. Ez sem igazán izgalmas autó, de az E osztálytól nem is várhatunk ilyesmit.
A korábbi változatok után nem igazán találni meglepő formai megoldásokat az új E Cabriolet külsején. Műfaji sajátosság, hogy a bizonytalan tetővonal, illetve a tető teljes hiánya miatt a kabrió egy kicsit még jellegtelenebb, mint a kupé, és ez itt sincs másként. Ami maradt, az letisztult, elegáns egyszerűség, és nyilván akad majd, aki épp ezt keresi – nos, nekik hibátlan választás lehet az E osztály vászontetős változata. A képek alapján ez a modell is csak kompromisszumokkal lehet jó négy személynek, hisz a hátsó utasoknak nem jut sok lábtér, de az E osztály kínál annyi helyet, mint a legtöbb hasonló kabrió.
A vászontető természetesen gombnyomásra emelkedik fel vagy süllyed vissza a csomagtér tetejében kialakított helyére. A teljes művelet 20 másodpercet vesz igénybe, és 50 km/h-s sebesség alatt menet közben is végrehajtható. Lehajtott tetővel a csomagtér térfogata 385-ről 310 literre csökken – ez a lobogó haj ára. Ha ez mégis kevés lenne, a két hátsó ülés külön-külön lehajtható. Természetesen itt is alkalmazzák az Airscarf nyakmelegítő rendszert, és az Aircap fantázianevű szélterelőt, amely a szélvédő tetejéből bújik elő, így elvileg még hűvösebb időben sem válik kellemetlen élménnyé a kabriózás.
Műszaki szempontból a Cabriolet nem tér el érdemben a kupétól – bár nyilván nehezebb annál – de az erre vonatkozó adatokkal egyelőre adós a Mercedes. Azt viszont elárulták, hogy a futómű másfél centis ültetésen esett át a szedánhoz képest. Azt egyelőre nem árulták el, hogy mennyibe kerül a legújabb E változat, de ezzel nem is kell sietnie a gyártónak, mivel a kabrió forgalmazását meglepő módon csak az ősszel, azaz a szezon legvégén kezdik meg Európában.