Audi Q8 Sport: darabosság nélkül
Ez már a második Audi tanulmány néhány hónap alatt, amely a Q8-as nevet viseli, így egyre kevésbé kétséges, hogy komolyan gondolják, hogy kell még egy nagy Audi SUV a Q7-es mellé.
A Genfi Autószalonon leleplezett Q8 Sport Concept részleteiben eltér Amerikában bemutatott testvérétől, de a karaktere és az arányai semmit sem változtak. Ugyanaz a csapott hátú tégla, amely épp csak egy leheletnyivel tűnik kevésbé nehézsúlyúnak a Q7-esnél, de annál még sokkal agresszívabb. Profilból a narancssárga festés a legfeltűnőbb eltérés, de a Sport másik hűtőmaszkot visel: itt nem rácsozták be vastag fémszínű rudakkal a hűtőrostélyt, és a formáján is finomítottak. Hátul a lökhárítót tervezték át, viszont itt is változatlan a lámpák közüli rész. Összességében azért ez sem tűnik kevésbé világeltaposó járműnek, mint a kék előd, és amennyire tudni lehet, 2018-ra elkészülnek a szériagyártmánnyal is, amely a Q7 sportos alternatívája lesz.
A hajtás ezúttal is a Q8 tanulmányból már megismert adócsaló hibrid rendszer, amely egy háromliteres V6-os benzines turbómotorból és egy villanymotorból áll. A rendszer összteljesítménye itt valamivel nagyobb, 475 lóerő, 700 Nm maximális nyomatékkal. Nem csoda, hogy 4,7 másodperc alatt elérhető a százas tempó, az autó végsebességét pedig 275 km/h-ig engedték. A gyáriak szerint a 900 Wh-s Li-ion akkumulátor és a villanymotor együtt akár egy literrel is csökkentheti a fogyasztást száz kilométeren, ami elsősorban városban lehet igaz.
A tanulmányt látva egyértelmű, hogy az Audi igyekszik minden piacon tesztelni a Q8 koncepcióját – azon sem csodálkoznánk, ha egy harmadik változatot Kínában is kiállítanának, mielőtt véglegesítenek minden részletet. Egy ilyen típuson ugyanis nagyon szép haszon keletkezhet, ha elég népszerűvé válik, a tévedés viszont drága lehet, és a VW csoport jelenlegi helyzetében megengedhetetlen.