Az Imprezához hasonlóan az XV is új műszaki alapokra került: a Subaru Global Platformra, amely merevebb, és jelentősen csökkenti a gyártási költségeket. Az új XV-n azonban kevés látszik ebből. A japánok megtartották a bevált koncepciót: sok műanyaggal és jelentős hasmagassággal kellőképp varacskossá tették az ötajtós Impreza karosszériáját, így az új modellt sem lesz nehéz egy pillantással azonosítani.
A részletek persze eltérőek: az új XV oldalán ott a jellegzetes dupla övvonal, ahogy minden Imprezán, ahogy a szuperkomplikált formájú első lökhárító is. A sok fényezetlen sötétszürke műanyag itt is ugyanúgy széttördel minden maradék harmóniát a karosszérián, de az XV-nek pont ez ad jellegzetes karaktert – és aki ilyen autót vásárolt, eddig sem az eleganciája miatt szerette. Az új modell egyébként fél centivel alacsonyabb, és valamivel szélesebb, mint az elődje. A 22 centis hasmagasság viszont maradt, ami az állandó összkerék-hajtással együtt biztosít a típusnak némi terepjáró-képességet. További, kevésbé látványos, de nyilván érezhető változás, hogy a karosszéria merevsége vagy 70%-kal lett nagyobb.
A motorválaszték egyelőre egyféle, kétliteres, feltöltés nélküli négyhengeres benzinmotorból áll, de a modellváltás kapcsán ezen is fejlesztettek: a csúcsteljesítményét 156 lóerőre növelték, változatlan csúcsnyomaték – 196 Nm – mellett. A motorhoz hétfokozatúként is használható fokozatmentes automata váltót kínálnak, ám ennek az áttételtartományán is változtattak egy keveset. Az XV-ben is a jól ismert szimmetrikus összkerék-hajtást találjuk, amely átkapcsolható az új X-Mode üzemmódba is. Ez elsősorban gyenge tapadás mellett, illetve rossz úton segít: a fékekkel irányít nyomatékot a jobb tapadású kerekekhez.
Bár az új Subaru modell ősbemutatóját a Genfi Autószalonon tartották, hamarosan New Yorkban is leleplezik, ott Crosstrek lesz a neve.