A Volkswagen is nemet mond a Fiatra
A Fiat-Chrysler vezérigazgatója a Genfi Autószalonon említette meg, hogy a Volkswagent is nagyszerű partnernek tekintené cége számára, a német gyártó sietve elzárkózott egy ilyen lehetőség elől.
A Volkswagen csoport vezérigazgatója, Matthias Müller zárta rövidre a kérdést. „Nem állunk készen semmiféle tárgyalásra... én nem is láttam Machionnét már hónapok óta.” - mondta a VW vezér, majd gyorsan hozzátette, jelenleg sokkal fontosabb problémákat kell megoldaniuk.
Ez kielégítő magyarázat is, végső soron a VW még mindig nyögi a dízelbotrány rettenetes költségeit, és hatalmas pénzeket visz el a 12 márka kínálatának átalakítása, illetve az új elektromos hajtású kínálat kifejlesztése is. A VW-nek a Fiatra vagy akár az Alfa Romeóra aligha lenne szüksége, hisz Európában a tömeggyártmányok és a prémium-modellek piacán is igazán erősek a pozíciói. Talán a Chrysler átvételének volna értelme a VW szempontjából, hisz Észak-Amerika még mindig a cég gyenge pontja, de az FCA amerikai részlege sem muzsikál elég jól, hogy egyértelműen jó vételnek tűnjön.
Marchionne korábban a General Motorst próbálta megkörnyékezni – legalábbis a sajtónak ilyen értelmű nyilatkozatokat tett – de Mary Barra, a GM vezére is cáfolta, hogy akár csak érdeklődnének a Fiat-Chrysler iránt. Most pedig, hogy az Opeltől is megszabadultak, többek közt azzal az indokkal, hogy a jövőben várható európai forgalomba helyezési feltételek túl magas fejlesztési költségeket jelentenének, még valószínűtlenebbnek hat, hogy szívesen átvennék a Fiat irányítását.
Nem valószínű, hogy a Fiat vezérigazgatója felhagyott volna a partnerkereséssel, de az utóbbi hónapok történései egyre szűkítik a lehetséges opciók körét. A Peugeot-Citroën most egy darabig biztosan az Opel konszolidálásával és a DS felfuttatásával lesz elfoglalva, a Renault-Nissan menedzsereit a Lada és a Mitsubishi nyereségessé tétele foglalja le. A Toyota holdudvara már jelenleg is hatalmas – a Suzukival, a Subaruval és a Mazdával is együttműködnek – a Hyundai-Kia láthatóan nem gondolkodik felvásárlásban, inkább saját márkákat alapítanak, a Ford viszont megszabadult minden felesleges márkájától az elmúlt években és a kínálat egységesítésére törekszik, amihez aligha hiányzik az FCA zavaros modellkoktélja. A Fiat vezérének leginkább talán a kínai gyártók valamelyikével lenne esélye megállapodni, az viszont talán még neki is túlzottan ismeretlen pálya.