Durvának tűnik a Fittipaldi sportkocsi
Elég erős kezdésnek tűnik az EF7 Vision Gran Turismo az Emerson Fittipaldi nevét használó új sportkocsimárkától. A tanulmány a nevével ellentétben kicsit sem látszik túrakocsinak, inkább keményvonalas versenyautó, amelyet nagyrészt karbonszálas műanyagból építettek.
Az EF7 profi munkának látszik, de ez nem is csoda. A formatervet a Pininfarinánál rajzolták – nem rossz, bár nem is kirívóan jellegzetes – a műszaki tartalom pedig a Mercedes DTM versenyautóit építő HWA munkája. Az autó nagy részben karbonszálas műanyagból épült, és még az ablakait is polikarbonátból készítették üveg helyett, egyértelműen a súlycsökkentés érdekében. A végeredmény kerek 1000 kilogrammos üres tömeg, ami a szupersportkocsik mezőnyében szinte példátlan. Igaz, ennek megfelelően spártai is az autó kialakítása: belső tere szinte nincs is, a műszerfalat egyetlen LCD kijelző és néhány gomb alkotja. Az ülések is rögzítettek, helyette a pedálok és a kormány helyzete állítható.
Az utascella mögé került a 4,8 literes V8-as – állítólag a HWA saját fejlesztése, bár nem kizárt, hogy vannak Mercedes gyökerei – amely 9000-es fordulatszámon ad le 600 lóerőt, a csúcsnyomatéka pedig 510 Nm. A motor a hátsó kerekeket hajtja, hatfokozatú szekvenciális váltón át, amely maga is teherviselő elem. Úgy tudjuk, egyelőre nem is terveznek utcai változatot, viszont aki vesz egy ilyen járművet, azt magától Emerson Fittipalditól kaphat vezetési instrukciókat.
A fura elnevezés persze nem véletlen: a néhány dúsgazdag és szerencsés ügyfélen kívül, aki egy-egy ilyen autó tulajdonosa lehet, PS4 konzolon bárki kipróbálhat egy ilyen autót a Grand Tourismo Sport nevű játékban. Azt ígérik, hogy a digitális változat pontosan ugyanúgy viselkedik majd, mint a valóságos, bár ezt nagyon keveseknek lesz módjuk igazolni.