Tata alapokat használna a Volkswagen?
Indiai sajtóhírek szerint a színfalak mögött már valamiféle szándéknyilatkozatot is aláírtak. A cél a leginkább árérzékeny piacok meghódítása lenne.
A Volkswagen kínálatának döntő többsége ma már a szabvány MQB platformra épül, de úgy tűnik, erre nem lehet igazán olcsó autókat építeni. Ott vannak ugyan a régebbi VW padlólemezek, amelyeket például Kínában használnak a FAW-VW típusokban, de ez sem jelent hosszú távú megoldást. A legújabb hírek szerint a Tata AMP nevű moduláris padlólemeze jelentheti a megoldást, amelyet nemrég a független német mérnöki konzultációs cég, az EDAG vizsgált meg, és kellőképp merevnek és biztonságosnak találta.
A tavaly bemutatott Tata Tiago (korábban Zica) alapjául szolgáló AMP moduláris felépítésű, így többféle méretű autót építhetnek rá. A Volkswagen számára elsősorban persze az olyan, olcsó modelleket igénylő piacokon lehet jelentősége a Tata alapok átvételének, amilyen India, Kína vagy épp Latin-Amerika, de az sem zárható ki, hogy a legkisebb modelljeit Európában is Tata alapokon újíthatja meg a cég, hisz az Up! és más márkaneveken forgalmazott rokonai ma sem az MQB rendszeren alapulnak.