800 lóerő elég lesz a Ferrari ellen?
Időről időre feltűnik egy új szupersportautó-gyártó, amely úgy érzi, elhódíthat pár vevőt a jellemzően olaszok uralta piacról. Brutálisan erős motorból sosincs hiány, gyakran az igényes műszaki tartalom is adott, de ebben a ligában ennél több kell. A tradíció az, amire a vevők buknak, ez az, ami a Ferrarinak és a Lamborghininek is bőséggel van, és a Porsche sem áll vele rosszul, aztán, hogy ki hogy használja, az már más kérdés.
Ha jobban belegondolok csak a Koenigsegg és a Pagani tudott a felszínen maradni, a svédek a nem e világi teljesítménnyel, az olaszok pedig a giccstől csak milliméterekre húzódó dizájnnal. Ez járt a fejemben a Scuderia Glickenhaus SCG003-at nézegetve. Vajon lesz benne valami, ami meggyőzi a pénzes vevőket? A kaszniban van egy kis Le Mans-i prototípus és egy kis Ferrari Enzo is, hátul viszont megbomlik az összhang és a kaszniból kivillanó segédváz és a hatalmas sárvédőelemek már túlzásba fordulnak.
James Glickenhaus amolyan vállalkozó, a nyolcvanas években például olyan remekművekkel gazdagította a B-filmek panteonját, mint a The Exterminator szuperhősfilm, vagy a Jackie Chan-féle The Protector. Közben szaladt a tőzsde biznisz és Glickenhaus azt tette, amit bárki tenne, ha gazdag lenne, elkezdett autókat gyűjteni. Nagyon drága autókat, például egy Pininfarina által újratervezett Ferrari Enzo-alapú P4/5-öt. 2014-re érezte úgy, hogy itt az ideje a saját neve alatt építeni egy autót, ez lett a Scuderia Cameron Glickenhaus SCG 003.
Az autókat a Manifattura Automobili Torino építi, és okosan közelítik meg a marketinget, hiszen ez az autó, minimálisan tér el attól, amivel a Glickenhaus csapata versenyez a megbízhatósági világkupán. Az SCG 003C (mint Competizione, versenyzés) és az SCG 003S (Stradale, utcai) kivitel a légterelőkben és a futóműelemekben különbözik egymástól. Ahhoz, hogy ne kelljen a baleset biztonsági előírások betartásával foglalkozni, Amerikában például összeszerelhető kit carként árulják az autót, hiszen az ilyenekre kevésbé szigorú megkötések vonatkoznak.
A gyártó azt állítja, hogy ez a leggyorsabban forduló utcai autó, ugyanis képes akár a 2 g-s oldalgyorsulás elérésére is, 250-es tempónál pedig már 700 kilónyi leszorítóerőt termel a kaszni. Az első változatoknál még a Fordtól származó V6-os turbómotorokat használták, mostanra viszont 4,4 literes feltöltött V8-assal lehet megvenni az autót, ez 800 lóerős, 880 newtonméter nyomatékkal. Menetteljesítmények terén nincs szégyellnivalója a az SCG-nek, három másodperc alatt gyorsul százra, a végsebessége pedig 350 km/óra felett alakul.
A gyártó ara számít, hogy az utcai Stradale mindössze 6 perc 30 másodperc alatt körbeér a Nürburgringen, ami a Radical SR8 LM jelenlegi 6:48-as idejét tekintve meglehetősen merész vállalás. A standon két kivitel volt kint, az egyik 003S, amely Glickenhaus saját autója, valamint egy Competizione. Nehéz megmondani, hogy lesz-e belőle olyan kultusztárgy, mint az olaszok hasonló kaliberű autóiból, de egy-két győzelem a híresebb pályákon sokat lendíthet a Glickenhaus karrierjén, mert bár vannak enyhén bazári részletek, viszont a technika (papíron legalábbis) adott.