Állítólag a piaci árnál úgy harmadával adott többet az Intel a Mobileye-ért, de a cél nyilvánvaló: uralni szeretnék a még épp csak alakuló robotpilóta-piacot. A Mobileye elsősorban kamera- és szenzorrendszereiről, illetve az ezekkel kapcsolatos szoftverekről ismert, és jelenleg úgy 70%-os piaci részesedéssel rendelkezik ezen a területen.
Már korábban együttműködött a két cég – és a BMW – egy robotpilóta-projekten. A Mobileye az érzékelőket és a hozzájuk tartozó értelmező szoftvereket szállította, az Intel pedig a viselkedés-programot. Ám úgy, hogy a két cég egy kézben van, nyilván szorosabb integráció lehetséges a két alrendszer között, ami végső soron hatékonyabb terméket eredményezhet.
A Mobileye nem csak önvezető rendszereket kínál, de már most is piacvezető az akadályfelismerő szoftverek területén: a legtöbb autógyártó tőlük vásárolja a programot, amely az érzékelők képét értelmezi, és továbbítja például az automata vészfék-asszisztens felé. Ilyen rendszer pedig lassan több típusban van, mint ahányban nincs, azaz a cégnek nem csak a távoli jövőben forgalmazható termékei vannak, de olyanok is, amelyek már most jelentős nyereséget hoznak.
Az Intel számára a felvásárlás tehát nem csak hosszú távon éri meg, bár azt mondják, a járművekhez kapcsolódó digitális rendszerek piacának forgalma 2030-ra évi 70 milliárd dolláros üzletté nőhet. Azaz egy ilyen piacon vezető nagyhatalomnak lenni nyilvánvalóan megéri.
Korábban a Mobileye a Tesla partnere volt az Autopilot fejlesztésében, de a két cég viszonylag zajosan szakított egymással tavaly. A Mobileye azzal indokolta a kapcsolatok megszakítását, hogy a Tesla felelőtlenül gyorsan vezeti be a rendszert, míg az autógyártó szerint partnerének nem tetszett, hogy saját szenzor-technológiát kezdtek fejleszteni. A Mobileye azonban továbbra is több autógyártó cég szoros partnere, így a BMW-é, a General Motorsé és a Lucidé is.